دردسر جدید بانک مرکزی؛ افشای اسناد ۱۸ ماه بی توجهی! (+سند)

حدود یک ماه از انتشار اخباری مبنی بر وجود یک نقص فنی در سامانه یکی از بانک های خصوصی که باعث اختلال در میلیون ها خرید شده می گذرد و علیرغم اینکه مدارک به دست آمده نشان می دهد این بانک از مرداد ماه سال ۹۴در جریان این نقص فنی بوده اما مستندات مربوطه بایگانی شده است و در این میان سکوت بانک مرکزی و ابراز بی اطلاعی مدیران مربوطه هم چنان ادامه دار است!

موبنا – بر اساس مدارکی که به دست خبرنگاران رسیده، بانک مرکزی از مرداد ماه سال ۹۴در جریان این نقص فنی بود! ولی در همان موقع در اقدامی جانبدارانه، تلویحاً وقوع ۹۳ درصد خطا در مرحله پرداخت را عادی دانسته و با سلب مسئولیت از شرکت پرداخت الکترونیک وی را بی تقصیر جلوه داد، در حالی که بررسی های بیشتر توسط کارشناسان رسمی دادگستری، وجود حداقل ۹۰ درصد انحراف در عملکرد شرکت مذکور را تایید کرده است!
مدیرعامل رایانه کمک، با اعلام این مطلب افزود: حد متعارف وقوع خطا در مرحله پرداخت حداکثر ۱۵ درصد است، در حالی که در پرونده جاری، درصد ۹۳درصد از خریدهای مردم با سرنوشت نامعلومی رو به رو شده اند و در خصوص ۷ درصد باقیمانده که به تراکنش بانکی تبدیل شده ، عملیات پرداخت در ۹۰ درصد موارد با خطا مواجه شده است. بنابراین لازم است بانک مرکزی پاسخگو باشد که بر چه مبنایی وقوع این حجم از خطا را عادی قلمداد کرده و چشم خود را به روی آن بسته است؟!

دردسر جدید بانک مرکزی؛ افشای اسناد ۱۸ ماه بی توجهی! (+سند)

پاشا ناصرآبادی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: عجیب است که بانک مرکزی به عنوان نهاد تخصصی ناظر بر بانک ها و موسسات مالی۱۸ ماه است که چشم خود را به روی این نقص فنی بسته و به همین سادگی اجازه داده تا میلیاردها تومان خسارت به مردم و بنگاه های اقتصادی وارد شود و حالا هم در برابر افکار عمومی سکوت را ترجیح داده است!
شاکی پرونده گفت : قطعاً اگر بانک مرکزی در همان زمانی که از نقص فنی مذکور مطلع شده بود نسبت به انجام وظایف نظارتی خود توجه کافی را معطوف می کرد واز فعالیت موسسه ی مربوطه جلوگیری می شد، امروز شاهد به بار آمدن این همه خسارت نبودیم.
وی در عین حال اظهار امیدواری کرد تا با پیگیری جدی رسانه ها و مداخله بانک مرکزی، نقص فنی موجود به زودی مرتفع شود.
وی افزود: در جریان این نقص، خساراتی به اپراتور های موبایل و شرکت شاپرک نیز وارد شده که به دلیل جنبه عمومی آنها، شایسته است به این سوال پاسخ داده شود که چرا مثلاً شرکت شاپرک به جای مطالبه خسارات وارده بر منافع عمومی، ساکت است و چشم خود را بر وضعیت موجود بسته ؟!
ناصرآبادی گفت: فرصت های اشتغالزایی در کشور به همین سادگی از دست می روند و بسیاری از پروژه های موفق به علت همین اقدامات غیرمسئولانه شکست می خورند در حالی که هرگز معلوم نمی شود دلیل اصلی شکست آنها در جایی بوده که هرگز انتظارش را نداشته اند.مثلاً جایی نظیر سامانه های بانکی!”
دردسر جدید بانک مرکزی؛ افشای اسناد ۱۸ ماه بی توجهی! (+سند)

دکمه بازگشت به بالا