چقدر به سیستم امنیتی «گلکسی اس۸» اعتماد دارید؟

با توجه به اینکه اثر انگشت و عنبیه چشم انسان به صورت واحد و انحصاری برای او تعریف شده است، سیستم‌های هوشمندی که بتوانند آنها را تشخیص دهند امنیت بیشتری دارند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – «گلکسی اس۸» یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند جهان محسوب می‌شود که به تازگی توسط سامسونگ معرفی شده است.

این گوشی هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که ۸۳ درصد از سطح روی آن را نمایشگر می‌پوشاند و به همین خاطر حسگر اثر انگشت از بخش روی حذف شده و به پشت بدنه انتقال یافته است. سامسونگ حسگر اثر انگشت برای این گوشی هوشمند پیشرفته را در کنار دوربین قرار داده است و البته همین مسئله باعث می‌شود در بسیاری از موارد کاربران برای باز کردن قفل گوشی به صورت اشتباه انگشت خود را روی حسگر دوربین حرکت دهند.

انتقال حسگر اثر انگشت به پشت بدنه گوشی اتفاق خوشایندی برای کاربران سامسونگ نبوده است. البته برای این گوشی هوشمند روش‌های دیگری هم برای باز کردن قفل دستگاه در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به رمز عبور یا سیستم تشخیص چهره اشاره کرد.

سیستم امنیتی تشخیص چهره در این گوشی هوشمند از دوربین جلوی دستگاه استفاده می‌کند و قادر است بخش‌های مختلف صورت کاربر را تحلیل کند تا زمانی که تشخیص به طور کامل انجام شد، قفل دستگاه باز شود. این فرآیند شبیه به گرفتن عکس سلفی انجام می‌شود.

چقدر به سیستم امنیتی «گلکسی اس۸» اعتماد دارید؟

به هر حال این اتفاق چندان ایمن نیست. با توجه به اینکه اثر انگشت و عنبیه چشم انسان به صورت واحد و انحصاری برای او تعریف شده است، سیستم‌های هوشمندی که بتوانند آنها را تشخیص دهند امنیت بیشتری دارند. ولی گوشی هوشمند جدید سامسونگ که می‌تواند از روی تشخیص چهره قفل دستگاه را باز کند در سطح امنیتی پایین‌تری قرار می‌گیرد.

سیستم تشخیص چهره برای دستگاه‌های الکترونیکی اتفاق جدیدی محسوب نمی‌شود. این قابلیت از چندین نسخه قبلی اندروید مورد توجه قرار گرفته بود و بسیاری از گوشی‌های امروزی آن را در اختیار دارند. به هر حال سامسونگ تصمیم گرفته است بهترین گوشی هوشمند خود یعنی «گلکسی اس۸» را همراه با آن روانه بازار کند و برای این سیستم الگوریتم‌های امنیتی پیشرفته‌تری در نظر گرفته است.

با این وجود سامسونگ هم به این سیستم اعتماد چندانی ندارد و برای سیستم پرداخت‌های موبایلی «سامسونگ پِی» از این فناوری استفاده نمی‌شود.

گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» سامسونگ طی ماه آپریل وارد بازار جهانی می‌شود و کاربران از هم‌اکنون علاقه فراوان برای خرید آن نشان داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا