ترامپ هم سراغ آیفون رفت

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی چند هفته اخیر همه توئیت‌های خود را از طریق آیفون منتشر کرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – مشهورترین شخصیت سال ۲۰۱۶ میلادی چهل‌وپنجمین رئیس جمهور آمریکا یعنی «دونالد ترامپ» بود که به واسطه تفکرات متفاوت و قوانین عجیب خود توجه همه را جلب کرد. او برای مدت طولانی یک گوشی اندرویدی قدیمی که به احتمال قوی «گلکسی اس۳» یا «گلکسی اس۴» بود را مورد استفاده قرار می‌داد و در جدیدترین خبرها گفته شد که بالاخره ترامپ این دستگاه را کنار گذاشت و یک مدل جدید آیفون را جایگزین آن کرد.

«دَن اسکاوینو» مدیر شبکه‌های رسانه‌ای کاخ سفید این خبر را به صورت رسمی منتشر کرد و توضیح داد آخرین توئیتی که ترامپ منتشر کرده با گوشی هوشمند آیفون به اشتراک گذاشته شده است. او همچنین گفت: «ترامپ طی چند هفته اخیر برای انتشار توئیت‌های خود از آیفون استفاده می‌کرد».

«دَن اسکاوینو» در بیانیه خود که روی توئیتر به اشتراک گذاشت توضیح داد: «حساب کاربری realDonalTrump# طی چند هفته اخیر از آیفون استفاده کرده است تا توئیت‌های خود را منتشر کند». ولی چرا این مسئله اهمیت دارد؟

ترامپ هم سراغ آیفون رفت

کارشناسان به دو دلیل به تعویض گوشی هوشمند رئیس جمهور آمریکا توجه ویژه دارند. نخست آنکه این دستگاه نسبت به گوشی اندرویدی قدیمی ترامپ بسیار ایمن‌تر است و احتمال هرگونه حمله سایبری به رئیس جمهور آمریکا و کاخ سفید کم شده است.

نکته دوم این است که ترامپ از مدت‌ها قبل آیفون را تحریم کرده بود. پس از حمله تروریستی «سَن برناردینو» پلیس آمریکا تلاش فراوان کرد تا بتواند به اطلاعات ذخیره شده در آیفون فرد تروریست دسترسی پیدا کند که اپل از باز کردن قفل این گوشی هوشمند سر باز زد. این اتفاق باعث شد ترامپ شرکت اپل را تحریم کند و پس از آن به «تیم کوک» مدیرعامل اپل فشارهای فراوان وارد کند تا خط تولید آیفون به طور کامل به خاک آمریکا برگردد.

ترامپ در صحبت‌های خود پیش از آنکه به عنوان رئیس جمهور آمریکا برگزیده شود گفته بود که آیفون را تحریم می‌کند و آن را مورد استفاده قرار نمی‌دهد تا اپل همکاری‌های بیشتری را با دولت آمریکا انجام دهد. ولی در آخرین خبرها گفته شد که او بدون توجه به صحبت‌های قبلی خود سراغ این گوشی هوشمند رفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا