ممنوعیت آمریکا برای ورود تبلت به هواپیما

دولت آمریکا بر اساس قانون جدید خود حمل محصولات الکترونیکی در پروازهای ورودی از هشت کشور اردن، مصر، ترکیه، عربستان سعودی، مراکش، قطر، کویت و امارات متحده عربی را ممنوع کرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بر اساس گزارشی که امروز در رسانه‌های خبری منتشر شد، قانون جدید دولت آمریکا مبنی بر منبع ورود دستگاه‌های الکترونیکی به پروازهای ورودی از هشت کشور جهان به دنبال نگرانی از جاسازی بمب در این دستگاه‌ها بوده است.

دولت آمریکا بر اساس قانون جدید خود اعلام کرد حمل محصولات الکترونیکی در پروازهای ورودی از هشت کشور اردن، مصر، ترکیه، عربستان سعودی، مراکش، قطر، کویت و امارات متحده عربی تا اندازه‌ای به این دلیل بوده است که چندی پیش یک بمب که قرار بود برای هواپیماربایی مورد استفاده قرار بگیرد شناسایی شد.

این طور که رسانه‌های خبری اعلام کردند بمب مذکور در باتری رایانه لوحی آیپد اپل جاسازی شده بود. با این اتفاق دولت آمریکا ممنوعیت ورود دستگاه‌های الکترونیکی موبایلی از هشت کشور مذکور را اعلام کرد و البته به دنبال آن بریتانیا نیز تصمیمات مشابه خود را به انجام رساند.

ممنوعیت آمریکا برای ورود تبلت به هواپیما

با این روند دولت بریتانیا تصمیم گرفت ورود هرگونه دستگاه الکترونیکی موبایلی به هواپیماهایی که قصد دارند از کشورهای مصر، اردن، لبنان، عربستان سعودی، تونس و ترکیه وارد این کشور شوند ممنوع شود.

این طور که گفته می‌شود آیپد تقلبی که بمب در آن جاسازی شده بود و قرار بود در یکی از حملات تروریستی مورد استفاده قرار بگیرد، از نظر ظاهری کاملا مشابه مدل واقعی ساخته شده بود. مقامات امنیتی آمریکا از ارایه هرگونه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کردند.

«شاشانک جوشی» یکی از کارشناسان امنیتی و اطلاعاتی وابسته به موسسه سلطنتی خدمات متحده لندن اعلام کرد دو کشور آمریکا و بریتانیا دچار نگرانی‌های شدید شده‌اند که تروریست‌ها در دستگاه‌های الکترونیکی موبایلی خود بمب جاسازی کنند. سیستم‌های هوشمند تشخیص فلز در مبادی فرودگاه این دستگاه‌ها را تشخیص نمی‌دهند و از نظر ظاهری این دستگاه‌ها شبیه رایانه‌های لوحی واقعی هستند که هزاران مسافر آنها را جابجا می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا