ارتش آمریکا پهپاد جدید خود را آزمایش می‌کند‌(+عکس و فیلم)

این ابزار پرنده که با نام «خودرو هوایی تاکتیکی مشترکِ مجهز» نامگذاری شده است چهار پره مجزا دارد و می‌تواند بسته‌های مختلف تا وزن ۱۳۰ کیلوگرم را با میانگین سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حمل کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – از زمانی که ارتش آمریکا بررسی‌های خود را روی هاوربایک خودران بریتانیایی به عنوان یک پهپاد هوشمند برای حضور در میادین جنگ آغاز کرد حدود یک سال می‌گذرد و هم‌اکنون برنامه‌های آمریکا برای استفاده از این ابزار اعلام شده است.

ارتش آمریکا در نظر دارد این پهپاد را توسعه دهد و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود ابزار مذکور در مناطق جنگی توسط نیروهای نظامی مورد استفاده قرار بگیرد و برای تامین تجهیزات و مهمات سربازان، خطرات حمل و نقل را به حداقل برساند.

ارتش آمریکا پهپاد جدید خود را آزمایش می‌کند‌(+عکس و فیلم)

برای این پهپاد نظامی قابلیت‌های مختلف در نظر گرفته شده است. این ابزار پرنده که با نام «خودرو هوایی تاکتیکی مشترکِ مجهز» نامگذاری شده است چهار پره مجزا دارد و می‌تواند بسته‌های مختلف تا وزن ۱۳۰ کیلوگرم را با میانگین سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حمل کند.

ارتش آمریکا پهپاد جدید خود را آزمایش می‌کند‌(+عکس و فیلم)

«آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا» و «سازمان تفنگداران نیروی دریایی آمریکا» بررسی‌های گسترده خود در مورد پهپاد مذکور را با شرکت بریتانیایی «مالوی آئروناوتیکس» که در اصل این پهپاد را به عنوان یک هاوربایک طراحی کرده است، دنبال می کنند.

ارتش آمریکا پهپاد جدید خود را آزمایش می‌کند‌(+عکس و فیلم)

در تاریخ دهم ژانویه سال جاری میلادی ارتش آمریکا برای نخستین بار این پهپاد را در مقابل دکتر «ویلیام راپِر» مدیر «مرکز قابلیت‌های استراتژیک» وابسته به «دفتر وزیر دفاع آمریکا» به نمایش گذاشت.

دکتر راپِر توضیح داد که می‌خواهد این اطمینان را حاصل کند که ارتش آمریکا این ابزار را مورد تحلیل قرار دهد و فناوری‌های به کار رفته در آن را ارزیابی کند تا مشخص شود که در میدان‌های نبرد تا چه اندازه می‌تواند کاربردی باشد.

سازگاری با فناوری‌های عمومی به ارتش امکان می‌دهد تا بتواند در دوره زمانی کوتاه‌تر به صورت گسترده پروژه‌های خود را پیش ببرد و هزینه‌های مربوط به توسعه ابزارهای نظامی را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا