آزمایش شبکه ۵G با تاخیر کمتر از یک میلی‌ثانیه برای دانلود

میانگین سرعت دانلود در آن ۲۷.۷۹ مگابیت در ثانیه است. میزان تاخیر آن برای بارگذاری داده‌ها ۶۰.۹۷ میلی‌ثانیه محاسبه شده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی موسوم به ۵G‌ در حال توسعه است و پیش‌بینی می‌شود همه تصورات شما در مورد خدمات اینترنتی را تغییر دهد. خدمات مربوط به این نسل از سیستم‌های ارتباطی می‌تواند در خانه، محل کار یا دیگر اماکن مورد استفاده قرار بگیرد و نه تنها در نسل جدید خودروها، بلکه در هر نقطه دیگری کاربردهای خود را نمایان می‌کند. شبکه مخابراتی ۵G با توجه به نیازهای کاربران توسعه میابد و به همین خاطر می‌تواند آسودگی و آسایش بیشتری را برای شما به همراه بیاورد.

«تیم باکستِر» مدیر شبکه سامسونگ در آمریکا در جریان کنفرانس که در این زمینه برگزار کرده بود توضیح داد: «شبکه مخابراتی ۵G همه افراد و همه اشیا را به اینترنت متصل می‌کند».

«استفان ریچارد» مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه شرکت‌های مخابراتی «اورَنج» فرانسه نیز در این خصوص گفت: «۵G یک اتفاق مهم برای زندگی بهتر است».

آزمایش شبکه ۵G با تاخیر کمتر از یک میلی‌ثانیه برای دانلود

به گفته مدیر شرکت سامسونگ، دو نکته اصلی ۵G را از پیشرفته‌ترین فناوری ارتباطی کنونی موسوم به ۴G LTE مجزا می‌کند. نکته نخست سرعت فناوری جدید است. شبکه مخابراتی ۵G فرآیند ارتباط و انتقال داده را مبتنی بر سیستم‌های فیبر نوری گیگابیتی انجام می‌دهد که بسیاری از مردم آمریکا هنوز به این سیستم دسترسی ندارند. دومین نکته که ۵G را متمایز می‌کند این است که اتصال به شبکه مذکور تاخیر بسیار اندکی دارد و همین مسئله باعث می‌شود اپلیکیشن‌ها و دیگر خدمات پاسخگوتر و کاربردی‌تر مورد استفاده قرار بگیرند.

مرکز خبری پی‌سی‌مَگ.کام بر اساس آخرین بررسی‌های عمومی خود در سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرد اوپراتور موبایلی «وِریزون» سریع‌ترین شبکه مخابراتی اِل‌تی‌ای را در آمریکا عرضه می‌کند و میانگین سرعت دانلود در آن ۲۷.۷۹ مگابیت در ثانیه است. میزان تاخیر آن برای بارگذاری داده‌ها ۶۰.۹۷ میلی‌ثانیه محاسبه شده است.

در این میان گفته شده است میزان تاخیر پاسخگویی در شبکه مخابراتی ۵G کمتر از یک ثانیه است و سرعت دانلود هم تا چند برابر افزایش میابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا