هوشمند، سبک، باریک!

موبنا، رضا خواجه‌وند – گوشی‌های هوشمند مهم‌ترین ابزار کاربردی برای همه کاربران محسوب می‌شوند و از اپل گرفته تا سامسونگ، و از هوواوی گرفته تا شائومی سعی دارند با کم کردن ضخامت بدنه محصولات خود توجه کاربران را جلب کنند.

وزن و ضخامت تلفن همراه از جمله ارکانی محسوب می‌شود که برای کاربران جهانی اهمیت فراوان دارد و به همین خاطر نسل جدید گوشی‌ها باریک‌تر و سبک‌تر از مدل‌های قبلی ساخته می‌شوند. در اینجا لیست باریک‌ترین گوشی‌های موجود در بازار آورده شده است که بدنه آنها کمترین ضخامت را دارد.

 

ویوُ ایکس۵ مکس – ضخامت بدنه: ۴.۷۵ میلیمتر

شرکت چینی ویوُ در دهم دسامبر ۲۰۱۴ باریکترین گوشی هوشمند جهان را با نام «ایکس مکس» روانه بازار کرد. بدنه این گوشی هوشمند ضخامت ۴.۷۵ میلیمتری داشت و هنگام ورود به بازار توانست رکورد ضخامت گوشی «اوپو آر۵» با ضخامت ۴.۸۵ میلیمتر را بشکند.

این محصول در خانواده گوشی‌های میان‌رده طبقه‌بندی می‌شد و برای آن قابلیت پشتیبانی از خدمات شبکه مخابراتی ۴G در نظر گرفته شده بود. این گوشی هوشمند چینی پردازنده هشت هسته‌ای داشت و دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به نمایشگر ۵.۵ اینچی با کیفیت فول-اچ‌دی اشاره کرد.

مهم‌ترین مشخصات:

مهم‌ترین مزایا:

مهم‌ترین معایب:

 

زد.تی‌.ای بلِید وی۶ – ضخامت بدنه: ۶.۸ میلیمتر

شرکت چینی زد.تی.ای گوشی هوشمند وی۶ را با بدنه فلزی باریک روانه بازار کرد و همین مسئله باعث شد محصول مذکور مورد توجه کاربران قرار بگیرد. این گوشی هوشمند ۱۲۲ گرم وزن دارد و آگوست ۲۰۱۶ با قیمت ۱۵۰ دلار وارد بازار شد.

مهم‌ترین مشخصات:

مهم‌ترین مزایا:

مهم‌ترین معایب:

 

جیونی ایلایف اِس۵.۵ – ضخامت بدنه: ۵.۶ اینچ

شرکت جیونی در فوریه ۲۰۱۴ موفق شد به عنوان عرضه کننده باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی هوشمند جهان را به دست اورد. زمانی که «جیونی ایلایف اِس۵.۵» در کنگره جهانی تلفن همراه معرفی شد، عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان را از آن خود کرد.

مهم‌ترین مشخصات:

مهم‌ترین مزایا:

مهم‌ترین معایب:

 

 

مدل ۲۰۱۶ گلکسی آ ۷ سامسونگ – ضخامت بدنه: ۷.۳ میلیمتر

این گوشی هوشمند باریک نخستین بار در مارس ۲۰۱۶ معرفی شد که قیمت آن نسبتا گران بود. گوشی هوشمند مذکور در سری محصولات میان‌رده سامسونگ تولید شد و ضمن برخورداری از قابلیت‌های فراوان توانست مورد توجه مردم قرار بگیرد.

مهم‌ترین مشخصات:

مهم‌ترین مزایا:

مهم‌ترین معایب:

 

ویوُ ایکس۳اِس – ضخامت بدنه: ۵.۹۵ میلیمتر

این گوشی هوشمند زمان ورود خود به بازار جهانی توانست بسیار از رکوردها را بشکند و با ضخامت ۵.۹۵ میلیمتر خود توجه همگان را جلب کند. این گوشی هوشمند شبیه به سیستم‌های چندرسانه‌ای پخش کننده موسیقی طراحی شده بود و وزن آن فقط ۱۵۳ گرم بود.

مهم‌ترین مشخصات:

مهم‌ترین مزایا:

مهم‌ترین معایب:

 

گلکسی آ۸ سامسونگ – ضخامت بدنه: ۵.۹ میلیمتر

یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که طی چند سال اخیر کاربران جهانی به شرکت سامسونگ وارد کردند این بود که تقریبا همه محصولات آن با طراحی مشابه عرضه شد. سامسونگ در طراحی گوشی هوشمند آ۸ برخی تغییرات را لحاظ کرد تا این محصول ۱۵۱ گرمی مورد توجه کاربران جهانی قرار بگیرد.

مهم‌ترین مشخصات:

مهم‌ترین مزایا:

مهم‌ترین معایب:

 

اوپو آر۵ – ضخام بدنه: ۴.۸۵ میلیمتر

این گوشی هوشمند نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۴ معرفی شد و بدنه آن تنها ۴.۸۵ میلیمتر ضخامت داشت. برای این محصول باریک نمایشگر ۵.۲ اینچی در نظر گرفته شده بود و تراکم تصویر در آن ۴۲۳ پیکسل در هر اینچ مربع بود که اطلاعات به واسطه پردازنده ۶۴ بیتی هشت هسته‌ای پردازش می‌شدند.

مهم‌ترین مزایا:

مهم‌ترین مزایات:

مهم‌ترین معایب:

 

سیسلی اِس۹۰ لنوو – ضخامت بدنه: ۶.۹ میلیمتر

شرکت چینی لنوو سال گذشته محصولی را با نام «سیسلی اِس۹۰» روانه بازار کرد که از نظر ظاهری شباهت زیادی به آیفون ۶ اپل داشت. این گوشی هوشمند طراحی باریکی داشت و قیمت ارزان آن باعث شد مورد توجه کاربران قرار بگیرد. وزن گوشی مذکور ۱۲۹ گرم و ضخامت بدنه آن ۶.۹ میلیمتر بود که از این نظر هم به آیفون ۶ شباهت داشت.

مهم‌ترین مشخصات:

مهم‌ترین مزایا:

مهم‌ترین معایبک

 

آیفون ۶ اپل – ضخامت بدنه: ۶.۹ میلیمتر

آیفون باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی هوشمند جهان محسوب نمی‌شود. ولی اپل با عرضه این محصول موفق شد نام خود را وارد لیست تولیدکنندگان باریک‌ترین گوشی‌ها هم وارد کند. این محصول ۶.۹ میلیمتری پردازنده بسیار پرقدرت، باتری بادوام و امکانات پیشرفته داشت.

مهم‌ترین مشخصات:

مهم‌ترین مزایا:

مهم‌ترین معایب:

 

جیونی ایلایف اِس۷ – ضخامت بدنه: ۵.۵ اینچ

این گوشی هوشمند نخستین بار در آپریل ۲۰۱۵ وارد بازار شد و ضمن پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، ضخامت ۵.۵ اینچی داشت. روی گوشی هوشمند مذکور سیستم عامل اندروید ۵.۰ نصب شده بود و در نمایشگر ۵۲ اینچی خود تصاویر را با کیفیت فول-اچ‌دی و با تراکم ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ مربع به نمایش می‌گذاشت.

مهم‌ترین مشخصات:

مهم‌ترین مزایا:

مهم‌ترین معایب:

خروج از نسخه موبایل