تایید هویت دو مرحله ای به اپلیکیشن واتس اپ افزوده شد

بنابر اعلامی رسمی، اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ از امروز به تایید هویت دو مرحله ای روی پلتفرم های iOS، اندروید و ویندوز مجهز شده است. استفاده از این قابلیت جدید، اجباری نبوده و به خود کاربر بستگی دارد، با این حال می تواند لایه امنیتی جدیدی را هنگام ورود به اپلیکیشن فراهم آورد.

موبنا – واتس اپ برای ماه ها مشغول کار روی چنین قابلیتی بوده و برای فعال سازی آن کافی است به تنظیمات اپلیکیشن مراجعه کرده و گزینه Two-Step Verification را فعال سازی نمایید.
برای استفاده از تایید هویت دو مرحله ای، لازم است کاربر رمز عبوری ۶ رقمی برای حساب کاربری خود در نظر بگیرد. نیازی به اشاره نیست که رمزهایی مانند ۱۲۳۴۵۶ و ۶۵۴۳۲۱ بسیار خطرناک بوده و بهتر است رقمی چالش برانگیز تر انتخاب کرده و آن را رو تکه ای کاغذ یادداشت نمایید.
البته مثل هر اپلیکیشن دیگری، با فراموش کردن این رمز ۶ رقمی، امکان ارائه ایمیل آدرس برای دریافت مجدد رمز عبور وجود دارد. با این همه باید توجه داشت که در صورت دریافت ایمیلی برای لغو تایید هویت دو مرحله ای، بدون این که خودتان نسبت به چنین کاری اقدام کرده باشید، لازم است لینک ارائه شده در ایمیل نادیده گرفته شود؛ چرا که قطعاً شخصی دیگر در حال استفاده از شماره تلفن شما روی دستگاهی متفاوت است.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا