نبش قبر جسد پیرزن به خاطر اشتباه بیمارستان!

ین ماجرای عجیب صبح دیروز و زمانی که بستگان زن ۹۰ساله‌ای به نام اکرم راهی بیمارستانی در شرق تهران شده بودند تا جسد او را برای انجام مراسم خاکسپاری تحویل بگیرند، فاش شد. یکی از بستگان متوفی در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: اکرم از چند روز پیش به ‌دلیل بیماری ریوی در بیمارستانی در شرق …

ین ماجرای عجیب صبح دیروز و زمانی که بستگان زن ۹۰ساله‌ای به نام اکرم راهی بیمارستانی در شرق تهران شده بودند تا جسد او را برای انجام مراسم خاکسپاری تحویل بگیرند، فاش شد. یکی از بستگان متوفی در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: اکرم از چند روز پیش به ‌دلیل بیماری ریوی در بیمارستانی در شرق تهران بستری شده بود تا اینکه جمعه روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.

از آنجا که بیشتر اقوام ما در شهرستان زندگی می‌کنند قرار شد جنازه در سردخانه بیمارستان بماند تا صبح یکشنبه که همه اقوام به تهران آمدند، مراسم خاکسپاری را انجام دهیم. صبح دیروز(یکشنبه) درحالی‌که همگی برای مراسم آماده شده بودیم به طرف بیمارستان رفتیم تا جنازه را تحویل بگیریم. همه‌‌چیز کاملا عادی پیش رفت و در سردخانه خواستند که ۲نفر از بستگان نزدیک متوفی برای شناسایی جنازه وارد شوند. پسر و عروس متوفی وارد سردخانه شدند اما به محض اینکه جنازه را دیدند شوکه شدند.

جنازه‌ای که مشخصات اکرم پدرام روی آن ثبت شده بود، متعلق به او نبود و از آن فرد دیگری بود. وقتی از ماجرا باخبر شدیم، به مسئولان بیمارستان اعتراض کردیم. وقتی ماجرا را بررسی کردند معلوم شد که جنازه اکرم را یک روز قبل اشتباهی به خانواده دیگری تحویل داده‌اند. بلافاصله با آن خانواده تماس گرفتند و خواستند به بیمارستان مراجعه کنند. وقتی آنها آمدند معلوم شد که جنازه اکرم را اشتباهی به جای جنازه مادرشان از بیمارستان تحویل گرفته و در بهشت زهرا دفن کرده‌اند. آنها با دیدن جنازه‌ای که مشخصات اکرم روی آن بود، تأیید کردند جنازه متعلق به مادر آنهاست و آنها فرد دیگری را دفن کرده‌اند.

با مشخص‌شدن این موضوع، بیش از ۱۳۰نفر از بستگان زن ۹۰ساله که خود را برای تحویل‌گرفتن جنازه او آماده کرده بودند به بهشت زهرا رفتند و متوجه شدند که او در یکی از قطعات گران‌قیمت دفن شده است. یکی دیگر از بستگان متوفی می‌گوید: وقتی در بیمارستان به ارتکاب این اشتباه اعتراض کردیم، رئیس بیمارستان مدعی شد که کارمند سردخانه و خانواده متوفای دیگر دچار اشتباه شده‌اند.

نوشته های مشابه

او می‌گفت که هنگام تحویل جنازه به خانواده دیگر، آنها ابتدا جسد را دیده و حتی آن را به‌عنوان مادر خود شناسایی کرده و پس از آن جنازه را تحویل گرفته‌اند. رئیس بیمارستان می‌گفت که هر دو متوفی شبیه هم بوده‌اند و به همین دلیل خانواده متوفای دیگر دچار این اشتباه شده‌اند اما به‌نظر ما بین اکرم و متوفای دیگر هیچ شباهتی نبود؛ چرا که متوفای دیگر برخلاف اکرم، کاملا لاغر بود و ما از اینکه چنین اشتباهی صورت گرفته، شوکه شده‌ایم.

نبش قبر
اما خانواده دومین متوفی وقتی صبح دیروز متوجه شدند که به جای مادرشان، جسد زن دیگری را در قبر خانوادگی خود دفن کرده‌اند، دست به‌کار شدند تا هر چه زودتر با تحویل گرفتن جنازه اصلی، آن را دفن کنند. یکی از بستگان اکرم پدرام می‌گوید: وقتی به آنها گفتیم که بهتر است از نبش قبر منصرف شده و اجازه دهند که متوفای ما همانجا بماند، مخالفت کردند و گفتند که هزینه قبر مورد نظر ۸۰میلیون تومان است و از آنجا که آن قبر خانوادگی است نمی‌خواهند جز مادرشان کسی آنجا دفن شود. آنها با هماهنگی‌هایی که انجام داده بودند در نهایت نبش قبر کردند و جنازه اکرم را بیرون آوردند و تحویل غسالخانه دادند.

به این ترتیب بعدازظهر دیروز، جسد متوفی بار دیگر شستشو و در نهایت برای انجام مراسم خاکسپاری تحویل ما شد. این ماجرا نه‌تنها بی‌حرمتی به جنازه را به‌دنبال داشت بلکه باعث ناراحتی زیاد ما شد و حالا ما از بیمارستان و افرادی که با اشتباهشان باعث شده‌اند که جسد زن سالخورده اشتباهی در قبر دیگری دفن شود شکایت داریم و می‌خواهیم که این مسئله پیگیری و مقصران آن شناسایی شوند.

دکمه بازگشت به بالا