تک‌چرخ بچگانه برای تفریح کودکان و والدین(+عکس)

این ابزار به گونه‌ای ساخته شده است که پرستاران کودک می‌توانند تنها با استفاده از یک دست کنترل آن را در دست بگیرند و البته، ثبات و قابلیت مانور بالای آن را هم در اختیار داشته باشند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – ابزار تفریحی تک‌چرخ جدید بچگانه که با نام یونی رایدر شناخته می‌شود از نظر ظاهری شبیه به دوچرخه یا سه‌چرخه‌های تعادلی است که در قسمت پشت خود یک دسته مخصوص دارند تا والدین به کمک آن بتوانند این وسیله نقلیه کودکانه را بهتر حرکت دهند.

این دوچرخه کوچک برای کودکان نوپا احساس آزادی را به همراه می‌آورد و البته به والدین کمک می‌کند در هر شرایطی بتوانند کنترل آنها را در دست داشته باشند و ایمنی لازم را لحاظ کنند. این ابزار تفریحی در اصل یک چرخ کوچک با قطر ۳۰ سانتی‌متر را شامل می‌شود و لاستیک آن به صورت توپُر ساخته شده است تا فرزند شما به کمک آن بتواند موانع پیش‌رو که در نظر او کوه‌های مینیاتوری تصور می‌شوند را فتح کند. این ابزار سرگرمی تک‌چرخ یک صندلی به همراه پایه با قابلیت تغییر موقعیت را شامل می‌شود تا کودک در راحت‌ترین حالت روی آن بنشیند و دسته بلند که در پشت آن قرار گرفته است این امکان را فراهم می‌کند تا والدین به راحتی کنترل و مدیریت آن را در دست بگیرند.

تک‌چرخ بچگانه برای تفریح کودکان و والدین(+عکس)

ایده اصلی ساخت این ابزار تفریحی تک‌چرخ را یک پدر بریتانیایی به نام «سیمون لانگهام» مطرح کرد که در سال ۲۰۱۱ میلادی کودک نوپای خود را در سفرهای ماجراجویانه خانواده به همراه برده بود.

سیمون در این خصوص توضیح داد: «فِرِدی به سن ۳ سالگی رسیده بود و اصلا نمی‌توانست در همه مسیرها تمام مدت روی کالسکه بنشیند. راه رفتن با کالسکه خیلی خسته‌کننده بود و همین اتفاق من را به فکر وا داشت. برای حل این مشکل یک راه حل خلاقانه وجود داشت. این ایده در ذهن من شکل گفت که ساخت یک ابزار حمل‌ونقل مجهز به یک چرخ می‌تواند سرگرم‌کننده و ساده باشد، و البته سرعت حرکت را هم بیشتر کند».

تک‌چرخ بچگانه برای تفریح کودکان و والدین(+عکس)

او در ادامه گفت: «من روز شنبه را به طراحی، ابداع و ساخت این ابزار در گاراژ خانه اختصاص دادم. وسایل اولیه مختلف از جمله تخته سه‌لا، پایه مخصوص آویزان کردن لباس، دسته جاروبرقی، و یک چرخ که از دوچرخه فِرِدی جدا شده بود را در اختیار داشتم و پس از کار کردن با این وسایل، یک نمونه اولیه ساده و آزمایشی ساختم، و … این نمونه اولیه کار می‌کرد. خاصیت ژیروسکوپی مانند آنچه که در چرخ نخ‌ریسی به کار گرفته می‌شود باعث شد وزن کودک روی این ابزار تک‌چرخ به تعادل برسد».

تک‌چرخ بچگانه برای تفریح کودکان و والدین(+عکس)

این ابزار به گونه‌ای ساخته شده است که پرستاران کودک می‌توانند تنها با استفاده از یک دست کنترل یونی رایدر را در دست بگیرند و البته، ثبات و قابلیت مانور بالای آن را هم در اختیار داشته باشند، از ایمنی آن اطمینان کامل داشته باشند و البته کلاه ایمنی معمول که فرزندشان در هنگام دوچرخه‌سواری روی سر خود می‌گذارد هم به کار برند. از آنجایی که یونی رایدر برای حمل آسان ساخته شده است تنها ۳ کیلوگرم وزن دارد و طول آن ۱۲۰ سانتی‌متر محاسبه می‌شود. زمانی که بخش‌های مختلف بدنه آن از یکدیگر جدا می‌شوند، این ابزار فضایی به اندازه یک چمدان کوچک را اشغال می‌کند.

تک‌چرخ بچگانه برای تفریح کودکان و والدین(+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا