۱۰ راز از لیموزین مرموز ترامپ (+عکس)

این ۱۰ مورد مشخصات اصلی خودرویی هستند که «دونالد ترامپ» با آن تردد می‌کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – هنوز به درستی مشخص نیست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا چقدر به خودرو علاقمند است با این وجود دولت آمریکا برای مقامات سیاسی خود استانداردهای ویژه در نظر گرفته است تا اتومبیل‌هایی که آنها سوار می‌شوند ویژگی‌های امنیتی لازم را در اختیار داشته باشند و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید. خودرو رئیس جمهور جدید آمرکیا The Beast نامگذاری شده است و این لیموزین را کادیلاک به صورت سفارشی ساخته است.

اگرچه جزییات دقیق Beast هنوز اعلام نشده است، ولی اطلاعات اصلی آن از اسناد طبقه‌بندی شده سازمان اطلاعاتی آمریکا خارج شده و به صورت عمومی منتشر شده است. این ۱۰ مورد مشخصات اصلی خودرویی هستند که «دونالد ترامپ» با آن تردد می‌کند.

  • این خودرو در اصل کادیلاک نیست!

بر خلاف خودروهایی که روسای جمهور قبلی سوار می‌شدند، Beast کمترین سطح سازگاری با استانداردهای مربوط به خودروهای عمومی را دارد. شاسی، موتور دیزلی و سیستم انتقال نیروی در آن مبتنی بر خودرو شورولت Kodiak ساخته شده است و قدرت مابقی بخش‌های بدنه با کامیون‌های مقاوم برابری می‌کند.

۲۰۱۷-prez-limo-featl-1_1600

البته بخشی از استانداردهای این وسیله نقلیه با خودروهای عمومی یکسان است که از جمله آنها می‌توان به چراغ‌های جلو ساخت شرکت Escalade و چراغ‌های عقب ساخت شرکت STC اشاره کرد. در اصل فقط شکل ظاهری لیموزین شبیه خودروهای کادیلاک است.

  • این خودرو هواپیمای اختصاصی خود را دارد

سازمان اطلاعات مخفی ایالات متحده برای جابجایی Beast از یک دستگاه هواپیمای حمل‌ونقل C-17 استفاده کرده است در این بوئینگ غول پیکر(C-17) علاوه بر خودروی اصلی یک لیموزین ثانوی و خودرو زرهی شورولت Suburban که برای شخص رئیس جمهور ساخته شده است نیز حضور دارد که در مواقع سفر ترامپ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۲۰۱۷-prez-limo-featl-2_1600

خودرو Suburban با نام مستعار Roadrunner شناخته می‌شود و بر اساس اسناد موجود به یک ماهواره نظامی متصل شده است تا به صورت مستقیم با دفتر کار رئیس جمهور در ارتباط باشد. این خودرو روی سقف خود یک دستگاه گیرنده ماهواره‌ای ویژه و بسیار قوی را جا داده است.

  • سیستم زرهی آن غیرقابل مشاهده است

شاید به جرات بتوان گفت هیچ خودرو مجهز به پنجره روی کره زمین بهتر و مقاوم‌تر از Beast ساخته نشده است و به عبارت دیگر می‌توان گفت هیچ خودرویی روی زمین به اندازه اتومبیل اختصاصی ترامپ زره‌پوش نشده است. سیستم زرهی خودرو مذکور ضخامت ۸ اینچی دارد و وزن هر یک از درهای این خودرو از در هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ هم بیشتر است.

۲۰۱۷-prez-limo-featl-3_1600

شیشه‌های ضدگلوله خودرو ضخامت ۵ اینچی دارند و دستکم پنج لایه بسیار مقاوم را شامل می‌شوند تا یک مانع غیرقابل نفوذ ذر مقابل هر گونه فعالیت خرابکارانه ایجاد شود. لاستیک‌های خودرو به قدری بزرگ است که می‌توان آن را با لاستیک‌های اتوبوس مشابه دانست. این لاستیک‌ها را شرکت Goodyear ساخته که به صورت ویژه تقویت شده است و باعث می‌شوند Beast روی هر گونه جاده بالاترین سطح مقاومت را داشته باشد. فضای داخلی خودرو از دنیای بیرونی کاملا مفتاوت است و به عبارت ساده می‌توان گفت فضای داخلی مهر و موم شده است تا خطرات ناشی از حملات شیمیایی به حداقل برسد. این در حالی است که یک فوم ویژه مخزن سوخت خودرو را احاطه کرده و مانند یک عایق آن را در بر گرفته است تا در بزرگترین انفجارها هم این مخزن دچار حریق نشود.

  • این خودرو بسیار مجهز است

شاید این وسیله نقلیه را بتوان مجهز‌ترین خودرو روی زمین دانست. داخل این خودرو همه چیز یافت می‌شود و از کپسول آتش‌نشانی گرفته تا مخزن‌های اکسیژن و کیسه‌های خون با گروه خونی رئیس جمهور تعبیه شده است.

۲۰۱۷-prez-limo-featl-4_1600

در بخش‌های مختلف قسمت داخلی خودرو محفظه‌های گاز اشک‌آور، اسلحه شاتگان، سیستم پرتاب نارنجک و … قرار دارد. از زمانی که «جان اف. کنِدی» رئیس جمهور اسبق آمریکا ترور شد، سازمان اطلاعات مخفی ایالات متحده مسایل فراوانی را در این زمینه یاد گرفت. کنِدی که با خودرو روباز خود در خیابان «الم استریت» در شهر دالاس حرکت می‌کرد مورد حمله قرار گرفت.

  • این خودرو ظرفیت ۷ نفر را دارد

در کمترین حالت ممکن این خودرو سه نفر زیر را با خود حمل می‌کند: راننده، نماینده ویژه سازمان اطلاعات مخفی برای محافظت از رئیس جمهور در صندلی جلو، و شخص رئیس جمهور. با این وجود چهار صندلی اضافی در قسمت پشت تعبیه شده است. سه عدد از این صندلی‌ها به صورت یکپارچه در کنار هم قرار گرفته‌اند و صندلی چهارم هم در کنار صندلی رئیس جمهور قرار دارد که برای مهمان ویژه او مورد استفاده قرار می‌گیرد. جلوی صندلی رئیس جمهور یک میز تاشو هم تعبیه شده است و صندلی مهمان او هم یک میز مجزا دارد.

۰۰۰obamalimo

صندلی رئیس‌جمهور به جای آنکه از چرم ساخته شده باشد، روی سطح بیرونی نوعی پارچه مخصوص به رنگ آبی تیره را شامل می‌شود. کمربند ایمنی که از بخش میانی صندلی بیرون آمده است بسیار نرم است تا رئیس جمهور اذیت نشود و از دو طرف او را محافظت می‌کند. سیستم مربوط به آن با کمربندهای ایمنی در خودروهای معمولی کاملا متفاوت است.

  • خودرو Beast تنها نیست

سازمان اطلاعات مخفی ایالات متحده تعداد اندکی خودرو شبیه Beast را در اختیار دارد. البته هنوز به طور دقیق مشخص نشده است که همه آنها یک قابلیت را داشته باشند و برخی از آنها از نظر ظاهری بیشتر شبیه به DTS کادیلاک هستند تا شبیه به Beast ساخته شده باشند. لیموزین‌های دیگر این سازمان برای حمل و نقل سران دیگر کشورها و مهمان‌های بسیار مهم که قصد تردد در واشنگتن را دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنوز به درستی مشخص نیست سازمان اطلاعات مخفی بین خودرو رئیس جمهور و خودروهای مذکور چه تفاوت‌هایی را قایل شده است.

۰۰۱obamalimo

علاوه بر موارد یاد شده، رئیس جمهور در برخی مورد به جای Beast با خودرو فوق زرهی شورولت Suburban یا یک نسخه اصلاح شده از اتوبوس Prevost موسوم به Ground Force One سفر می‌کند.

  • موتور این خودرو دیزلی است

خودرو رئیس جمهور آمریکا موتور دیزلی Duramax را در خود جا داده است که می‌توان آن را مشابه موتور وانت‌های شاسی‌بلند شورولت و GMC دانست. ولی به نظر شما چرا موتور این خودرو دیزلی است؟

۰۰۳obamalimo

علاوه بر اینکه موتور دیزل دوام بیشتری دارد، این نوع سوخت کمتر از دیگر انواع سوخت‌ها خطر انفجار را ایجاد می‌کند و البته تهیه چنین سوختی در هر نقطه از کره خاکی به آسانی انجام می‌شود.

  • مهارت راننده آن فراتر از راننده‌های معمول است

اگرچه خودرو Beast بیشتر شبیه اتوبوس مدرسه است تا اتومبیل‌های اسپورت، ولی باید گفت راننده‌های آن دوره‌های تخصصی و ویژه را پشت‌سر گذاشته‌اند و انواع تکنیک‌های پلیس برای فرار از رویداد و وضعیت‌های اضطراری را بلد هستند.

۳۰AAF21A00000578-3420984-image-m-18_1453996316031

رانندگان سازمان اطلاعات مخفی ایالات متحده دوره‌های آموزشی بسیار ویژه را پشت‌سر می‌گذارند و برای آنکه بتوانند به مراحل مختلف برسند، برنامه‌های اختصاصی برای هر یک از آنها برگزار می‌شود. آنها در اصل آموزش‌های نظامی می‌بینند و مهندسان شرکت GM و کارشناسان تخصصی از آنها آزمون می‌گیرند.

  • مشخصات این خودرو شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد

در برخی شایعات اعلام شده است که این خودرو بیش از ۱۰ تن وزن دارد و البته باید توجه داشت موتور دیزلی آن شبیه به موتور راکت‌های فضایی طراحی نشده است که بتواند چنین وزن سنگینی را با خود حمل کند.

BERLIN, GERMANY - JUNE 19: A security officer gives a thumbs-up to the driver of "The Beast," a modified Cadillac DTS that is the current U.S. presidential limousine, after U.S. President Barack Obama exited it for a dinner at the Orangerie at Schloss Charlottenburg palace on June 19, 2013 in Berlin, Germany. Obama is visiting Berlin for the first time during his presidency and his speech at the Brandenburg Gate is to be the highlight. Obama spoke close to the 50th anniversary of the historic speech by then U.S. President John F. Kennedy in Berlin in 1963, during which he proclaimed the famous sentence: 'Ich bin ein Berliner.' (Photo by Adam Berry/Getty Images)

موتور اصلاح شده و پرقدرت به گونه‌ای ساخته شده است که در کمتر از ۱۵ ثانیه سرعت آن را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. با این توضیحات وزن بیش از اندازه خودرو باعث شده است مصرف سوخت آن افزایش یابد. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

  • این خودرو می‌بایست بازنشسته شود

این خودرو در روز خوشامدگویی به ترامپ برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفت و سازمان اطلاعات مخفی ایالات متحده آن را به گونه‌ای طراحی کرد که تا آخرین روزی که ترامپ در کاخ سفید حضور دارد، از همین وسیله نقلیه استفاده کند.

The-Beast-500153

با این وجود باید توجه داشت که حیات این خودرو با برکنار شدن ترامپ به پایان می‌رسد و سازمان اطلاعات مخفی برای رئیس جمهور بعدی یک دستگاه خودرو دیگر را ارایه می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا