فراتر از PS2؛ میزان فروش بازی های پلی استیشن ۴ رکوردشکنی کرد

شاید بیشتر دعوای رقابتی کنسول های اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ به آمار فروش خود دستگاه معطوف باشد، اما در این بین خبر می رسد که میزان تقاضای نرم افزاری دستاورد نسل هشتمی سونی رکوردشکنی کرده است.

موبنا – در جریان نمایشگاه CES ماه گذشته بود که مدیران سونی از آمار فروش ۵۳.۴ میلیون واحدی کنسول پلی استیشن ۴ سخن گفتند. اما حالا که نمایشگاه بازی تایپه در حال برگزاری است، «هیرویوکی اودا» اطلاعات جالب توجه دیگری را فاش ساخته است.

وی رسماً اعلام کرد میزان فروش بازی های ویدیویی کنسول پلی استیشن ۴ از مرز ۴۰۰ میلیون واحد عبور کرده و اگر بخواهیم به صورت دقیق تر ذکر کنیم، حرف از عدد ۴۰۹.۱ میلیون واحد به میان آمده.

فراتر از PS2؛ میزان فروش بازی های پلی استیشن ۴ رکوردشکنی کرد

این آمار یعنی به ازای هر پلی استیشن ۴ حدود ۷.۵ بازی فروش رفته و اگر بازه زمانی مشابه یکی از پرفروشترین کنسول های تاریخ یعنی پلی استیشن ۲ را در نظر بگیریم، درخواهیم یافت که در این مرحله رکوردشکنی رخ داده است.

هنگامی که PS2 خاطره انگیز به میزان فروش ۵۰ میلیون دستگاه رسید، تنها ۳۰۸ میلیون بازی فروخته بود، یعنی نسبت ۶.۲ بازی به ازای هر کنسول.

از طرفی تحلیلگران معتقدند این تناسب فروش دستگاه بازی محبوب و پرطرفدار Wii را هم از پیش رو برداشته و در حال حاضر پلی استیشن ۴ بهترین آمار در تاریخ را در اختیار دارد.

تردیدی نیست که وقتی کنسولی از آمارهای شگفت انگیز PS2 و Wii عبور می کند، وظایفش را به نحو احسنت انجام داده است.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا