پهپاد مجهز به دوربین ۴ هزار پیکسلی مخصوص خلبان‌های تازه‌کار + عکس

این پهپاد می‌تواند از روی دستان کاربر پرواز خود آغاز کند و سپس با یک گوشی هوشمند معمولی کنترل آن در اختیار فرد گذاشته می‌شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – پهپادها دستگاه‌های پیچیده‌ای هستند. این پرنده‌های الکترونیکی کوچک طی چند سال گذشته پیشرفت‌های فراوان کرده‌اند و با این وجود همچنان راه طولانی پیش‌رو دارند تا پیش از آنکه با پروازهای کوتاه‌برد خود بتوانند وظایف بیشتری را عهده‌دار شوند، قابلیت‌های بیشتری در اختیار بگیرند.

Snap-Drone-by-Vantage-Robotics-1

پهپادهای امروزی به گونه‌ای ساخته‌ شده‌اند که خلبان‌های تازه‌کار برای کنترل آنها باید ماه‌ها زمان صرف کنند تا بتوانند پرواز خوبی را به انجام برسانند. با این وجود هرچه فناوری بیشتر پیشرفت می‌کند کنترل پهپادها آسان‌تر می‌شود و با این وجود پهپادها همچنان در نخستین گام‌ها برای رشد و توسعه به سر می‌برند.

Snap-Drone-by-Vantage-Robotics-2

یک شرکت تازه‌کار در سانفرانسیسکو تصمیم دارد برای از بین ردن پیچیدگی‌های موجود در پهپادها یک روش ساده و کارآمد را مورد استفاده قرار دهد. شرکت آمریکایی Vantage Robotics پهپاد جدید خود را با نام Snap Drone تولید کرده است که در اصل یک پرنده کوچک مخصوص تصویربرداری محسوب می‌شود و به راحتی پرواز می‌کند. طراحی این پهپاد به گونه‌ای است که در هنگام برخورد با موانع و محیط پیرامون مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود و پره‌های آن ایمنی کامل دارند. این پهپاد برای خلبان‌های تازه‌کار طراحی شده است و البته قابلیت تصویربرداری آن با آخرین استانداردهای موجود همخوانی دارد. این پهپاد به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند از فواصل مختلف تصاویر ویدیویی ۴ هزار پیکسلی تهیه کند.

Snap-Drone-by-Vantage-Robotics-3

بهتر است در نخستین گام ببینیم Snap Drone چه تفاوتی با دیگر پهپادها دارد. این پرنده آهنی کوچک به چهار پروانه مجزا مجهز شده است و با این وجود زمانی که قصد استفاده از آن را ندارید بدنه و پروانه‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند تا به راحتی بتوانید آن را در یک محفظه کوچک بگذارید. بهش مربوط به دوربین دیجیتالی، حلقه پیرامون پروانه‌ها و باتری به راحتی از بدنه اصلی جدا می‌شوند و سپس می‌توانند روی یکدیگر خم شوند تا در کوله‌پشتی شما قرار بگیرند. این دستگاه برخلاف بیشتر پهپادهای موجود در بازار به گونه‌ای طراحی نشده است که بدنه آن یک شکل ثابت داشته باشد و قابل تغییر نباشد. بدنه این پهپاد به راحتی به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌شود و البته سرهم کردن قطعات هم کار بسیار آسانی است.

Snap-Drone-by-Vantage-Robotics-4

در زمینه قابلیت‌های پرواز، Snap Drone از نظر طراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزار با بیشتر پهپادهای موجود در بازار تفاوت دارد. این پهپاد می‌تواند از روی دستان کاربر پرواز خود آغاز کند و سپس با یک گوشی هوشمند معمولی کنترل آن در اختیار فرد گذاشته می‌شود. نرم‌افزار ارایه شده مخصوص این پهپاد به گونه‌ای طراحی شده است که فناوری قفل هوشمند دارد و می‌تواند موقعیت جغرافیایی فردی که آن را کنترل می‌کند، شناسایی کند. هدایت و کنترل این پهپاد با چند کلید ساده انجام می‌شود و همه این اتفاقات روی گوشی هوشمند مدیریت می‌شود. پهپاد همه مسیرهایی که از قبل توسط کاربر تعیین شده است را دنبال می‌کند و دوربین دیجیتالی آن به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در تمام طول پرواز تصویربرداری کند.

Snap-Drone-by-Vantage-Robotics-5

در مرحله بعد بهتر است تشابهات Snap Drone با پهپادهای موجود در بازار بررسی شود. این دستگاه یک دوربین دیجیتالی مجهز به حسگر ۴ هزار پیکسلی را در خود جا داده است که روی حلقه سه محوری نصب شده است و این قابلیت همه آن چیزی است که شما برای یک تصویربرداری مناسب به آن نیاز دارید. نکته مهم این است که شرکت سازنده پهپاد در طراحی بدنه دقت کافی را انجام داده است و به همین خاطر چند حسگر ارزان و کاربردی روی آن نصب شده است تا تصویربرداری ۴ هزار پیکسلی به راحتی انجام شود. البته شما به راحتی می‌توانید کیفیت تصاویری که با Snap Drone تهیه می‌شود را تغییر دهید. لنز کار گذاشته شده روی دوربین پهپاد بسیار باکیفیت است و بخش سخت‌افزاری دوربین را می‌توان از بهترین انواع موجود در بازار دانست.

Snap-Drone-by-Vantage-Robotics-6

از دیگر قابلیت‌های مهمی که در این دستگاه به کار گرفته شده است می‌توان به سرعت حرکت آن اشاره کرد. این پهپاد می‌تواند با میانگین سرعت ۳۰ مایل در ساعت معادل ۵۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند و با هر بار شارژ قادر است به مدت ۲۰ دقیقه در هوا باقی بماند. بدنه این پهپاد بسیار سبک و البته کارآمد است. شرکت سازنده می‌گوید شکل ظاهری آن را از روی دوچرخه طراحی کرده است و هر قابلیتی که کاربر نیاز دارد را به آن اضافه کرده است.

Snap-Drone-by-Vantage-Robotics-7

در زمینه ضبط تصاویر ویدیویی هم باید گفت که این دستگاه می‌تواند تصاویر ۴ هزار پیکسلی را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند و البته اگر کیفیت تصاویر تا ۱۰۸۰ پیکسل کاهش یابد، سرعت آن به ۱۲۰ فریم در ثانیه می‌رسد. در اصل این بهترین استاندارد موجود در بازار است که شما روی پهپاد مذکور در اختیار خواهید داشت.

Snap-Drone-by-Vantage-Robotics-8

پهپاد Snap Drone هم‌اکنون در بازار فروخته می‌شود و قیمت آن ۸۹۵ دلار است. این پهپاد روی فروشگاه‌های اینترنتی از جمله آمازون هم عرضه شده است.

Snap-Drone-by-Vantage-Robotics-9

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا