بهترین اپلیکیشن‌ها برای افزایش سرعت دانلود در گوشی (+عکس)

اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که علاقه زیاد به دانلود کردن فایل‌های مختلف در گوشی هوشمند یا رایانه لوحی خود دارید، حتما با قابلیت Tap>Save به خوبی آشنا هستید.

موبنا، رضا خواجه‌وند – در بسیاری از موارد پیش می‌آید که بسته به مدل گوشی هوشمندی که در اختیار دارید، نمی‌دانید پس از دانلود کردن فایل مربوطه در چه بخشی ذخیره شده است. در این میان اگر به دلیل قطعی اینترنت فرآیند بارگذاری متوقف شود، مجبور می‌شوید عملیات مذکور را از ابتدا آغاز کنید. همچنین این مشکل به وفور دیده شده است که برای بسیاری از گوشی‌ها دانلود کردن فایل‌ها محدودیت حجمی دارد و به عبارت دیگر اگر یک فایل حجم زیادی داشته باشد، گوشی به صورت خودکار از بارگذاری آن جلوگیریمی‌کند.

خوشبختانه شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار به این مسئله توجه کافی داشته‌اند و در این زمینه اپلیکیشن‌های کاربردی فراوان ارایه شده است تا کنترل فرآیند دانلود کردن فایل‌ها در دستان کاربر باشد.

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای افزایش سرعت دانلود در دستگاه‌های موبایلی این است که فایل مربوطه به چند بخش تقسیم شود و به هر حال اگر تمایل دارید علاوه بر افزایش سرعت، مدیریت بهتر و بیشتری بر فرآیند بارگذاری فایل‌های خود داشته باشید در اینجا لیست ۵ اپلیکیشن برتر در این زمینه آورده شده است.

اپلیکیشن Download Manager Pro

این ابزار موبایلی به صورت مخفف با نام DMP شناخته می‌شود و به طور کلی می‌توان آن را قوی‌ترین اپلیکیشن مخصوص دانلود فایل‌ها معرفی کرد. این ابزار سرعت دانلود فایل‌ها با فرمت‌های مختلف را به حداکثر می‌رساند و قادر است با مرورگر اینترنتی گوشی شما سازگار شود. این سازگاری باعث می‌شود بدون آنکه آدرس اینترنتی فایل مورد نظر را کپی کنید، اپلیکیشن آن را در اختیار بگیرد.

۱-download-manager-pro

ابزار مربوطه هیچ گونه محدودیتی برای دانلود کردن فایل‌های حجیم و سنگین ندارد و بر این اساس شما می‌توانید فایل‌های بزرگتر از ۲ گیگابایت را هم به راحتی در اختیار بگیرید. این اپلیکیشن موبایلی همچنین می‌تواند امکان دانلود چند فایل به صورت همزمان را فراهم کند و اگر در اواسط فرآیند دانلود اینترنت شما قطع شود، پس از اتصال اینترت به شما امکان می‌دهد از مابقی فایل مربوطه دانلود کنید. قابلیت داخلی ابزار مربوطه با نام Media Downloader به شما امکان می‌دهد تمامی فایل‌های ویدیویی و صوتی را به صورت مستقیم از روی سایت‌های اینترنتی در اختیار بگیرید.

اپلیکیشن Download Manager Accelerator

این اپلیکیشن رایگان به شما امکان می‌هد مدیریت تمام فایل‌ها را روی دستگاه موبایلی خود در اختیار بگیرید و فایل مربوطه هر حجمی که باشد، به راحتی برای شما بارگذاری شود. برای این اپلیکیشن دو دکمه کاربردی با نام Pause‌ (توقف) و Resume (ازسرگیری) در نظر گرفته شده است. بنابراین هر زمان که بخواهید به راحتی می‌توانید با لمس کلید Pause‌ فرآیند دانلود را متوقف کنید و سپس هر زمان که کلید Resume را بزنید به صورت خودکار ادامه فرآیند دانلود انجام می‌شود.

۲-download-manager-accelerator

این اپلیکیشن موبایلی قابلیت ویژه برای برنامه‌ریزی دانلود‌ها را در اختیار دارد و یک گزینه کاربردی در اختیار شما می‌گذارد که به کمک آن می‌توانید تنظیم کنید که هر زمان دستگاه موبایلی به اینترنت بی‌سیم Wi-Fi متصل شد، فرآیند دانلود آغاز شود تا حجم اینترنت سیم‌کارت شما مصرف شود. برای این اپلیکیشن رابط کاربری آسان و کاربرد در نظر گرفته شده است و هر گونه اختلال که در فرآیند دانلود کردن ایجاد شود، مشکلی را برای شما به وجود نمی‌آورد.

اپلیکیشن Insave – Download for Instagram

اگر شما قصد دارد به عکس‌ها و ویدیوهای کوتاهی که روی اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود دسترسی داشته باشید، بهترین اپلیکیشن مربوطه Insave است. این ابزار موبایلی برای دانلود کردن تصاویر به اشتراک گذاشته شده روی شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد و همه محدودیت‌ها را از پیش روی شما برمی‌دارد.

۳-insave-download-for-instagram

فقط کافی است در این اپلیکیشن موبایلی وارد شوید و سپس مشاهده می‌کنید که از صفحه اصلی خود، صفحات معمول توصیه شده، یا صفحات دیگر دوستان خود همه فایل‌ها را به ارحتی دانلود کنید. در هر بار فقط می‌توانید یک عکس را بارگذاری کنید یا اینکه به بخش تنظیمات اپلیکیشن بروید و سپس قابلیت بارگذاری همزمان را فعال کنید تا امکان دانلود چند فایل هم فراهم شود. عکس‌ها و ویدیوهایی که از این طریق دانلود می‌کنید به صورت مستقیم در اپلیکیشن گالری گوشی ذخیره می‌شوند و یک فولدر اختصاصی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

اپلیکیشن Advanced Download Manager

این ابزار موبایلی بسیار قوی به شما امکان می‌دهد به صورت همزمان تا سه فایل را بارگذاری کنید و سرعت دانلود کردن خود را به حداکثر برسانید. نحوه فعالیت اپلیکیشن مذکور به این صورت است که فایل مورد نظر را به ۹ بخش تقسیم می‌کند و فرآیند دانلود کردن برای هر یک از بخش‌ها به صورت جداگانه دنبال می‌شود تا سرعت این عمل چند برابر شود. این اپلیکیشن می‌تواند لینک‌های مورد نظر شما را به صورت مستقیم از مرورگرهای اینترنتی در اختیار بگیرد و هر فایل قابل دانلود که در لینک وجود دارد را ذخیره کند.

۴-advanced-download-manager

این اپلیکیشن یک بخش ویژه برای نمایش عکس‌ها، اسناد، آرشیو و برنامه‌های شما دارد تا مدیریت بهتری بر فرآیند دانلود کردن داشته باشید. این اپلیکیشن همچنین کارت حافظه SD را هم مورد پشتیبانی قرار می‌دهد و با نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید سازگاری دارد. برای این اپلیکیشن بخش ویژه دیگری در نظر گرفته شده است که به کمک آن می‌توانید موسیقی و ویدیوها را راحت‌تر ذخیره کند. همچنین این قابلیت ارایه شده است تا هر زمان که فرآیند دانلود کردن با اختلال مواجه شود، پس از اتصال مجدد به اینترنت بتوانید ادامه فرآیند بارگذاری را در پیش بگیرید. شما همچنین می‌توانید به راحتی فایل‌هایی که حجم بیش از ۲ گیگابایت دارند را هم روی گوشی هوشمند یا رایانه لوحی خود بارگذاری کنید و به صورت همزمان فرآیند دانلود کردن را انجام دهید.

اپلیکیشن Download Accelerator Plus

این ابزار موبایلی بسیار قدرتمند به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند سرعت دانلود فایل‌های مورد نظر شما را تا چند برابر افزایش دهد و امکانات ویژه برای مدیریت بهتر فایل‌ها را در اختیار شما بگذارد. این اپلیکیشن قابلیت‌هایی مانند ذخیره مستقیم اطلاعات روی کارت حافظه SD را در خود جا داده است و دیگر توانایی‌های آن می‌توان به سازگاری با انواع مختلف مرورگرهای اینترنتی، دریافت مستقیم آدرس اینترنتی سایت حاوی فایل، کلیدهای Pause و Resume، و قابلیت هوشمند تشخیص علت قطع شدن فرآیند دانلود و ادامه آن اشاره کرد.

۵-download-accelerator-plus

این اپلیکیشن می‌تواند سرعت دانلود را از طریق تکه‌تکه کردن فایل مربوطه افزایش دهد و از این طریق امکان بارگذاری مجدد فایلی که در اواسط فرآیند دانلود با اختلال مواجه شده بود آسان‌تر می‌شود. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد به صورت همزمان چندین فایل را دانلود کنید و با هیچ مشکلی مواجه نشوید. در این اپلیکیشن شما همچنین می‌توانید با اسکن کردن کد QR فرآیند دانلود را به راحتی انجام دهید.

این اپلیکیشن‌ها به صورت اختصاصی برای افزایش سرعت و مدیریت دانلود در دستگاه‌های موبایلی ارایه شده‌اند و کارشناسان مرکز CNet با بررسی هزاران اپلیکیشنی که در این زمینه ارایه شده است، در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی آنها را به عنوان بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای موجود معرفی کردند. ابزارهای معرفی شده برای دستگاه‌های موبایلی با سیستم عامل اندروید ارایه شده‌اند و تمای آنها از نسخه ۴.۴ به بعد اندروید می‌توانند روی انواع مختلف این دستگاه‌ها نصب شوند. تمامی اپلکییشن‌های مربوطه رایگان هستند و به‌روزرسانی‌هایی که برای آنها ارایه می‌شود هم هیچ گونه هزینه‌ای را به کاربران تحمیل نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا