جزییات سیستم هوش مصنوعی اختصاصی برای خانه زاکربرگ

مشکل شخصی «مارک زاکربرگ» در سال ۲۰۱۶ میلادی این بود که بتواند یک سیستم انحصاری هوش مصنوعی برای خانه خود در اختیار بگیرد و سیستم مذکور بتواند رفتارهای اعضای خانه را تشخیص دهد و متناسب با آن عمل کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بخش‌هایی از این سیستم مانند دیگر ابزارهای هوش مصنوعی طراحی شده است که هم‌اکنون در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند و با این وجود زاکربرگ می‌گوید سیستم انحصاری آن قابلیت‌های کاربردی بیشتری دارد.

او در آخرین مطلب خود در سال جاری میلادی روی صفحه اختصاصی در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: «هدف من این است که بیشتر از قبل در مورد هوش مصنوعی بیاموزم. من فکر می‌کنم با قابلیت‌های اصلی و توانایی‌های مربوط به هوش مصنوعی فاصله زیادی داریم».

او در ادامه توضیح داد: «مشکلاتی که هم‌اکنون پیش‌روی فرآیند توسعه هوش مصنوعی وجود دارد باعث شد بیش از آنچه که تصور می‌کردم در این زمینه بیاموزم. این اتفاق همچنین به من امکان داد توانایی‌های بیشتری را در اختیار مهندسان داخلی فیسبوک بگذارم. با این سیستم توانستم اتوماسیون منزل شخصی‌ام را کاملا هوشمند کنم».

mark-zuckerberg-2

زاکربرگ یک خانه منحصر به‌فرد در نیویورک طراحی کرده است که با سیستم هوش مصنوعی، می‌توان آن را یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین خانه‌های جهان دانست.

این مدیر جوان برای آنکه بتواند هوش مصنوعی را برای خانه خود طراحی کند، در کلاس‌های آموزشی مرتبط شرکت کرد و طراحی سیستم‌های هوش مصنوعی را یاد گرفت. لازم به ذکر است او سال گذشته دوره زبان چینی مدرن را هم پشت سر گذاشت.

در برنامه‌ریزی‌های شخصی زاکربرگ، او می‌بایست هر ماه دو کتاب مطالعه کند و هر روز با یک فرد جدید ملاقات داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا