با این اپ ها فرزندانی مسئولیت پذیرتر داشته باشید! (+لینک دانلود)

همه ی والدین به نحوی با بی مسئولیتی های کودکان خود در هر رده ی سنی به ویژه هنگامی که کوچک تر هستند، دست و پنجه نرم می کنند. منظور ازاین عدم احساس مسئولیت لزوما کار های بزرگ و مهم نیست بلکه حتی بستن ساده ی بند های کفش را نیز شامل می شود!

موبنا، رکسانا دانیالی – بسیاری از والدین نیز برای تربیت فرزندانی مسئولیت پذیر و با انظباط به طور مداوم تلاش می کنند که در اغلب اوقات نیز چندان موفق نمی شود چرا که کودک برای آن که دیگران کار هایش را انجام دهند، سماجت می ورزد. اما یکی از بهترین راه حل ها برای غلبه بر این گونه مشکلات، همراه شدن با تکنولوژی و استفاده از برنامه های موبایلی است که به این منظور طراحی می شوند. به کار گیری این روش بسیار هم آسان است چرا که امروزه در هر خانه ای به تعداد اعضای خانواده گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد و خلاف این موضوع به ندرت دیده می شود. به عنوان والدینی آگاه شما نیز می توانید اپ های مناسب برای افزایش حس مسئولیت پذیری و نظم کودک خود را نصب کرده و آن ها را در اختیار فرزندتان قرار دهید. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به چند مورد از بهترین این دسته برنامه ها.


+ Time Timer 

این اپ برای سنین ۵ تا ۷ سال برنامه ای مناسب خواهد بود. Time Timer برای آیفون، آیپد، آی پاد و دستگاه های اندرویدی قابل دانلود است. با کمک این برنامه می توانید مدیریت زمان را به نحوی موثر به کودک خود آموزش دهید. علاوه بر این، انگیزه بخشی به وی برای انجام فعالیت هایش به صورت دقیق و سر وقت از دیگر مزایای اپ خواهد بود. از نظر محتوایی نیز Time Timer کاملا با سن فرزند شما همخوانی خواهد داشت و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

۱


+ My Video Schedule

این اپ نیز برای کودکان ۵ تا ۷ سال مناسب بوده و روی آیفون، آیپد و آی پاد قابل اجرا است. My Video Schedule برای نوجوانان نیز کارایی خواهد داشت. این برنامه می تواند در راستای آموزش مدیریت زمان و افزایش مسئولیت پذیری کودک نسبت به انجام کار هایش موثر واقع شود. همان طور که می دانید، مدیریت زمان یکی از نیاز های اولیه و پایه ای برای شکل گیری احساس مسئولیت در هر سنی خواهد بود.

۲


+ Timers4Me — Timer & Stopwatch

این اپ اندرویدی برای کودکان ۸ تا ۱۰ ساله انتخابی کاربردی خواهد بود. می توانید از زنگ های هشدار و تصاویر مورد علاقه ی فرزند خود برای شخصی سازی برنامه و تنظیم تایمر های مختلف استفاده کنید. تشویق کودک به انجام کار هایش در بازه های زمانی مشخص، تمرین خوبی برای افزایش حس مسئولیت پذیری وی خواهد بود.

۳


+ TextMinder SMS text reminders

TextMinder SMS text reminders برنامه ای مفید برای فرزند ۱۰ تا ۱۲ ساله ی شما خواهد بود که برای آیفون، آیپد و آی پاد قابل دانلود است. آن چه سبب جلب توجه کودک در این اپ می شود، یکی بودن زنگ هشدار برنامه با زنگ پیامک های دریافتی است. در واقع فرزندتان پیش از آن که گوشی را چک کند نمی تواند تمایزی میان این دو هشدار قائل شود و در نهایت مجبور به انجام کار های شخصی اش خواهد شد.

۴


+ Remember the Milk

این اپ برای استفاده ی نوجوانان، گزینه ای مفید بوده که برای دستگاه های اندرویدی، آیفون، آیپد و آی پاد نیز قابل دسترس است. Remember the Milk در واقع اپی رایگان مخصوص سازماندهی فعالیت های مختلف است که می تواند همواره توجه فرزند ۱۳ ساله ی شما را نسبت به انجام کار های مهمش، حفظ کند. تنها کافی است لیستی از فعالیت های مورد نظر به برنامه داده شود و باقی پروسه را به آن بسپارید! این اپ از نظر محتوا های مخرب نیز کاملا سالم است و برای استفاده ی رده سنی ویژه خود، اپی مطمئن خواهد بود.

۵


+ Evernote

Evernote نیز برنامه ای مخصوص نوجوانان ۱۳ سال و بزرگ تر و قابل اجرا بر دستگاه های اندرویدی، آیفون، آیپد و آی پاد است. کاربران این اپ شگفت انگیز می توانند به نوشته ها، تصاویر، لیست کار هایی که باید انجام دهند، پیام های صوتی و لینک های مهم مورد نیاز خود، از هر دستگاهی دسترسی داشته باشند. در واقع این برنامه اپی بسیار کاربردی است که نیاز های هر نوجوانی برای برنامه ریزی و نظم در انجام فعالیت هایش را تامین می کند.

۶


+ Skitch

این اپ کاربردی و در عین حال مفرح، برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا مناسب خواهد بود. Skitch را می توان از طریق دستگاه های اندرویدی، آیفون، آیپد و آی پاد مورد استفاده قرار داد. این برنامه با قابلیت به اشتراک گذاری خود، ابزاری مفید برای انگیزه بخشی به فرزندان به ویژه در زمینه درسی خواهد بود. امکانات دیگری نظیر حاشیه نویسی، افزودن تصاویر، صفحات وب و یا عکس نیز وجود دارد که می تواند به فرد برای پیگیری اموری که باید انجام دهد، کمک کند.

۷


 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا