دولت ترکیه به دنبال باز کردن قفل آیفون قاتل سفیر روسیه

در تاریخ ۱۹ دسامبر یعنی کمتر از یک هفته قبل یک اتفاق ناخوشایند در کشور ترکیه به وقوع پیوست و طی آن «آندری کارلوف» سفیر روسیه در آنکارا در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه یک نماشیگاه عکس به ضرب گلوله مجروح شد و شدت جراحت به قدری بود که پس از گذشت چند ساعت جان خود را از دست داد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – فردی که این حمله تروریستی را انجام داد با شلیک نیروهای امنیتی ویژه ترکیه کشته شد تا این قضیه خاتمه یابد. پس از این اتفاق پلیس ترکیه متوجه شد قاتل مذکور با گروه‌های مختلف تروریستی در ارتباط بوده است.

بررسی‌های بیشتر نشان داد که قاتل یک دستگاه گوشی هوشمند آیفون ۴s داشته است که اطلاعات شخصی فراوانی را شامل می‌شود و این اطلاعات می‌تواند سرنخ خوبی برای تحقیقات بیشتر باشد.

این دستگاه با یک کد چهار رقمی قفل شده است و هم‌اکنون مقامات امنیتی ترکیه و روسیه سعی دارند قفل دستگاه را باز کنند تا به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند. تلاش برای باز کردن قفل این دستگاه تاکنون ناموفق بوده است و حتی در این زمینه دولت روسیه یک گروه ویژه از متخصصان را به ترکیه فرستاده است تا از این طریق فرآیند باز شدن قفل گوشی ممکن شود.

iphone-4s-lock-2

مقامات ترکیه در این فرآیند با مدیران شرکت اپل تماس برقرار کردند و اپل هم در پاسخ گفت که تحت هیچ شرایطی قفل گوشی هوشمند خود را باز نمی‌کند.

لازم به ذکر است سال گذشته «سید فاروق» در جریان حمله تروریستی «سَن برناردینو» به ضرب گلوله ماموران پلیس آمریکا کشته شد و شرکت اپل هرگز حاضر نشد قفل گوشی هوشمند آیفون ۵c متعلق به قاتل را باز کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا