نوکیا هم از اپل شکایت کرد

در سال ۲۰۰۹ میلادی نوکیا شرکت اپل را به نقض قانون کپی‌رایت و استفاده غیرقانونی از حق امتیازهای ثبت شده متهم کرد و توضیح داد نخستین آیفون که در ژوئن ۲۰۰۷ روانه بازار شد، مبتنی بر حق امتیازهای آن تولید شده بود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – در آن زمان شرکت فنلاندی ادعا کرد: «اپل به حقوق معنوی شرکت نوکیا احترام نگذاشته است و به صورت خودمختار از اختراعات نوکیا استفاده کرده است». با مطرح شدن این پرونده قضایی دو شرکت اپل و نوکیا سرانجام به یک توافق رسیدند و در پایان مشخص شد که بر اساس ضوابط تعیین شده اپل می‌تواند از حق امتیازهای نوکیا استفاده کند و تا پایان آن سال فناوری مذکور را مورد استفاده قرار دهند.

به هر حال مرکز توسعه خدمت و دستگاه‌های موبایلی نوکیا هم‌اکنون در اختیار مایکروسافت قرار داد و بر اساس گزارش‌های جدید گفته می‌شود که اپل دوباره از حق امتیازهای آن سوءاستفاده کرده است.

nokia-sues-apple-for-patent-infringement-2

از زمانی که نوکیا به شرکت مایکروسافت واگذار شد، این مسئله مطرح بود که اپل یک سری از حق امتیازهای آن را به صورت غیرقانونی مورد استفاده قرار داده است. بر اساس گزارشی که امروز منتشر شد، اپل و ۹ شرکت دیگر با نوکیا همکاری می‌کنند تا با ضوابط تعریف شده برخی حق امتیازهای نوکیا را مورد استفاده قرار دهند و در مقابل اپل به صورت انحصاری این حق امتیازها را در اختیار گرفته است و به دیگر تولیدکنندگان دستگاه‌های موبایلی اجازه استفاده از آنها را نمی‌دهد.

همین مسئله باعث شد نوکیا یک شکایت قضایی جدید علیه اپل تهیه کند. این شرکت اعلام کرد که اپل حق امتیازهای آن را برخلاف توافقات قبلی مورد استفاده قرار می‌دهد و می‌بایست در این زمینه پاسخگو باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا