نیمی از کاربران به دنبال حسگر اثر انگشت در بخش جلوی گوشی

گوشی‌های Galaxy S8 یا آیفون ۸ مجهز به نمایشگر OLED از جمله محصولاتی محسوب می‌شود که این روزها توجه همه کاربران جهانی را به خود جلب کرده‌اند و دو شرکت سامسونگ و اپل می‌کوشند به صورت رقابتی‌تر،‌ پرچمداران جدید خود را روانه بازار کنند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – احتمالا هر دو گوشی هوشمند مذکور کلید اثر انگشت فیزیکی ندارند در عوض حسگر آن زیر نمایشگر مخفی شده است. بر همین اساس یک نظرسنجی جهانی مشخص شده است تا کاربران اعلام کنند که تمایل دارند حسگر اثر انگشت را در چه بخشی از بدنه گوشی مورد استفاده قرار دهند و به عبارت دیگر بخش رویی،‌ پشت، یا دو طرف بدنه به این حسگر مجهز شود.

هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند مزایا و معایب خود را به همراه داشته باشند و با این وجود در نظرسنجی جهانی که ۲۳۶۲ نفر حضور داشتند، هر کدام مسایل مختلفی را مطرح کردند.

شرکت سامسونگ به واسطه حق امتیازهای جدیدی که به ثبت رسانده است احتمالا به صورت کاملا متفاوت حسگر اثر انگشت را در گوشی هوشمند جدید خود جاسازی می‌کند و اپل هم قصد دارد تغییرات قابل ملاحظه در این زمینه لحاظ کند.

phones-finger-scanner-2

به هر حال، در پایان نظرسنجی جدید ۵۷.۷۹ درصد کاربران جهانی اعلام کردند که تمایل دارند در نسل جدید پرچمداران گوشی‌ها حسگر اثر انگشت را در بخش روی آن مورد استفاده قرار دهند و در مقابل ۲۶.۰۸ درصد از آنها هم توضیح دادند که جاسازی حسگر اثر انگشت در پشت بدنه را ترجیح می‌دهند.

علاوه بر این ۱۲.۷ درصد از کاربران اظهار داشتند که اگر حسگر اثر انگشت در دو طرف بدنه جاسازی شود برای آنها کاربرد بیشتری دارد و ۳.۴۳ درصد هم گفتند که اصلا به این مسئله اهمیتی نمی‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا