سامسونگ، تولیدکننده انحصاری نمایشگرهای OLED آیفون

از مدتی پیش شایعات مختلف در مورد استفاده از نمایشگر OLED در مدل جدید گوشی‌های اپل به گوش رسید و شرکت‌های مختلف برای ساخت این نمایشگر نامزد شدند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – با این وجود در آخرین شایعات گفته شد که آیفون سال آینده نمایشگر تخت دارد و اپل هنوز به آمادگی کامل نرسیده است تا از نمایشگر خمیده OLED برای مدل جدید گوشی هوشمند خود استفاده کند.

سامسونگ که بزرگترین تولیدکننده نمایشگرهای OLED در جهان محسوب می‌شود، این وظیفه را برعهده گرفته است تا به صورت انحصاری نمایشگرهای OLED را برای گوشی‌های اپل به تولید برساند.

در جدیدترین گزارشی که روزنامه BusinessKorea منتشر کرد، این مسئله مشخص شد که سامسونگ قرارداد خود را با اپل نهایی کرده است تا نمایشگر دو مدل بعدی آیفون توسط این شرکت به تولید برسد.

iphone-2

بر اساس گفته های منبع آگاهی که نخواست نامش فاش شود، پنل‌های OLED آیفون به صورت انحصاری توسط سامسونگ به تولید می رسد و شرکت کره‌ای بر اساس قراردادی که با اپل به امضا رسانده است، تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان تولیدکننده انحصاری نمایشگرهای آیفون به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که نمایشگرهای تخت یا خمیده برای آیفون بعدی فقط در شرکت سامسونگ تولید شود و همین مسئله باعث خواهد شد درآمد مرکز Samsung Display در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۳.۳ میلیارد دلار برسد.

برخی منابع آگاه هم می‌گویند اپل در نظر دارد در سال آتی میلادی بیش از ۵۰ میلیون دستگاه آیفون مجهز به نمایشگر OLED را به فروش برساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا