ایران در جمع صادر کنندگان داروهای دیابت قرار می گیرد

احداث مدرن ترین کارخانه تولید انسولین خاورمیانه در ایران، کشورمان را در جمع صادر کنندگان داروهای بیماران دیابتی قرار می دهد.

موبنا – «جم اوزنج» مدیرعامل شرکت نوونوردیسک پارس روز جمعه در حاشیه برگزاری همایش معرفی قلم انسولین «لومیر» در تهران، گفت: عملیات اجرایی احداث مدرن ترین کارخانه تولید انسولین خاورمیانه حداکثر تا ماه آینده در ایران آغاز می شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از این واحد مدرن صنعتی، به جای واردات داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی، ایران به جمع کشورهای صادر کننده داروهای جدید مورد نیاز این بیماران در سطح منطقه تبدیل شود.
جم اوزنج، درباره ویژگی های محصول جدید ارائه شده در ایران، گفت: قلم انسولین لومیر(levemir) در حال حاضر ایمن ترین قلم انسولین موجود در سطح جهان برای بیماران دیابتی است.
وی تاکید کرد: از دیگر ویژگی های انسولین لومیر، در کنار اثر طولانی آن که موجب کنترل مناسب با یک بار تزریق در روز افراد دیابیتی نوع ۱ و ۲ می شود ، می توان به ایمنی بسیار بالای آن اشاره کرد که موجب شده تا FDA آمریکا، این انسولین را جهت استفاده در دوران بارداری، شیر دهی و همچنین کودکان از دو سالگی، ایمن بداند.
جم اوزنج افزود: از دیگر مزایای انسولین لومیر ، افزایش وزن کمتر آن در مقایسه با انسولین ان پی اچ و گلارژین است که موجب می شود نگرانی از اثر افزایش وزن ناشی از مصرف انسولین در بیماران کاهش یاید.
وی درباره تولید این محصول در ایران هم گفت: همزمان با بهره برداری از کارخانه ، این محصول هم در ایران تولید خواهد شد.
جم اوزنج با اشاره به تفاهمنامه ای که با سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت برای احداث این واحد صورت گرفته اظهارداشت: انتظار می رود اجرای این پروژه حدود ۵ سال به طول انجامد و برای اجرای این طرح حدود ۷۰ میلیون یورو سرمایه گذاری مستقیم صورت می گیرد.
انسولین لومیر که در حال حاضر در بیش از ۱۱۴ کشور دنیا استفاده می شود، یک انسولین پایه با طول اثر تا ۲۴ ساعت است که در قلم فلکس پن ارائه شده است.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا