تراشه Snapdragon 835 قوی‌تر از A10 اپل

شرکت کوالکام سرانجام تراشه Snapdragon 835 را به کاربران جهانی معرفی کرد تا نسل جدید پرچمداران گوشی‌های هوشمند مبتنی بر آن ساخته شود. این تراشه توسط شرکت سامسونگ و مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری به تولید انبوه می‌رسد.

موبنا، رضا خاجه‌وند – تراشه جدید شرکت کوالکام نسبت به مدل قبلی ۲۷ درصد قابلیت اجرایی بهتری دارد و ۴۰ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند. مرکز استانداردسازی GFXBench  آزمایش‌هایی را روی آن و پردازنده گرافیکی مربوطه موسوم به Adreno 540 انجام داده است.

مرکز استانداردسازی AnTuTu نیز امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به این تراشه جدید امتیاز ۱۸۱۴۳۴ را داده است. این رقم از امتیاز ۱۷۲۶۴۴ که تراشه A10 اپل در گشوی هوشمند آیفون ۷ Plus گرفته بود بالاتر است و نشان می‌دهد که تراشه مذکور قابلیت‌های اجرایی و سرعت بالاتری نسبت به تراشه اپل دارد.

qualcomm-snapdragon-835-1

لازم به ذکر است زمانی که شرکت کوالکام تراشه Snapdragon 810 را روانه بازار کرد، هشت هسته آن باعث می‌شود دمای گوشی به میزان قابل ملاحظه بالا رود و همین مسئله باعث شد مدل‌های بعدی این تراشه هسته‌های کمتری را در اختیار بگیرند. بعد از مشکل مذکور این نخستین تراشه هشت هسته‌ای کوالکام محسوب می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا