۹۹ درصد شارژرهای تقلبی ایمن نیستند

از سال‌ها قبل مشکل مربوط به استفاده کاربران از شارژرهای تقلبی وجود داشت و با این وجود زمانی که شارژر گوشی خراب می‌شد، بیشتر کاربران سراغ این محصولات می‌رفتند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بررسی جدید توسط موسسه استانداردسازی بازرگانی چارترد بریتانیا (CTSI) که به عنوان مرکز اصلی حمایت از حقوق کارگران در این کشور محسوب می‌شود در یک بررسی جدید نشان داد شارژرهای تقلبی از آنچه که تاکنون تصور می‌شد خطرناک‌تر هستند.

این مرکز ۴۰۰ عدد شارژر اپل را به صورت آنلاین خریداری کرد که این شارژرها از فروشگاه‌های مختلف در سراسر جهان خرید شدند. از بین آنها ۳۹۷ مورد در آزمایش‌های اولیه امنیتی به مشکل برخوردند.

fake-chargers-2

محققان همچنین شارژرهای دست‌دوم که توسط فروشگاه‌های آنلاین عرضه می‌شود را هم بررسی کردند و در پایان مشخص شد ۱۵ تا ۲۷ درصد آنها هم ایمن نیستند. تعداد این شارژرهای ناامن بسته به موقعیت جغرافیایی که فروخته می‌شد، تغییر کرد.

در این مطالعه با جزییات کامل گفته نشد که آزمایش‌های امنیتی چگونه روی شارژرهای تقلبی انجام شده است. ولی کارشناسان اعلام کردند ۹۹ درصد شارژرهایی که در مراکز به جز شرکت سازنده دستگاه‌های موبایلی به تولید می‌رسند، تقلبی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا