بخش صنعت و معدن نیازمند کمک همگانی است

علی لاریجانی پیش از ظهر دوشنبه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بازدید و با مدیران این مرکز گفتگو کرد. نماینده مردم قم در خانه ملت در این دیدار ضمن بیان اینکه صنعتگران در فضای معقول و سنجیده‌ای قرار دارند، گفت: باید همچنان این فضا برقرار باشد تا این بخش رونق یابد. وی …

علی لاریجانی پیش از ظهر دوشنبه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بازدید و با مدیران این مرکز گفتگو کرد.

نماینده مردم قم در خانه ملت در این دیدار ضمن بیان اینکه صنعتگران در فضای معقول و سنجیده‌ای قرار دارند، گفت: باید همچنان این فضا برقرار باشد تا این بخش رونق یابد.

وی با توجه به اینکه مشکل عمده صنعتگران قم مسئله مالیات است، اظهار داشت: این موضوع هرچه زودتر رسیدگی و حل شود و باید اجازه دهند تا چرخ صنعت بچرخد چرا که اگر بخش صنعت نتواند کار کند مالیاتی هم نمی‌تواند بپردازد.

حمایت از صنعت و معدن از اولویت‌های کشور است

نوشته های مشابه

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از صنعت و معدن از اولویت‌های کشور است، گفت: با توجه به اینکه تحریم‌ها مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده است باید همه به این بخش کمک کرده و نگاه کمکی به آن داشته باشند.

وی تصریح کرد: سودهای بانکی در سطح کلان کشور باید حل شود، سودهای بانکی نباید به گونه‌ای باشد که کمر تولید کنندگان را بشکند.

لاریجانی در خصوص کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که با ظرفیت پایین کار می‌کنند، افزود: باید کمیته‌ای در استانداری با حضور بخش صنعت و معدن تشکیل شود و در آن به مشکلات این بخش رسیدگی شود.

وی ادامه داد: باید اولویت را بر کمک به واحدهایی گذاشت که سرمایه‌گذاری کرده و تجهیزاتی را وارد کرده‌اند که این موضوع در سران قوا مطرح شده تا در کل کشور اجرا شود.

باید برای رونق صنعت در قم تلاش کرد

رئیس قوه مقننه با اشاره به ظرفیت‌های قم از جمله موقعیت جغرافیایی و نزدیکی با تهران، گفت: باید از این ظرفیت استفاده کرد و با توجه به خشک بودن آب و هوای قم باید برای رونق صنعت در این استان تلاش کرد.

وی عنوان کرد: باید امکان سنجی و زمینه‌های سرمایه گذاری در استان بررسی شود و همایشی ترتیب داده شود تا در آن سرمایه گذاران داخلی و خارجی حضور داشته و سازمان‌های مختلف چون بانک و شهرداری حمایت خود را از سرمایه گذاران اعلام کنند تا رغبت به سرمایه گذاری ایجاد شود.

لاریجانی در خصوص معادن نیز با بیان اینکه۷۰ تا ۸۰ درصد معادن هنوز به اکتشاف نرسیده‌اند، گفت: باید از ظرفیت‌های این بخش به خوبی استفاده کرد تا اشتغال ایجاد شود و با وجود سرمایه گذارانی که در این بخش وجود دارند باید همکاری برای رونق این بخش ایجاد شود و منابع طبیعی نیز همکاری لازم را انجام دهد.

وی در پایان عنوان کرد: بخش مهمی از کار ما این است که موتور تولید در قم راه بیفتد و مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد کرد و با رونق تولید اشتغال نیز ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا