معرفی Sailfish OS به عنوان سیستم عامل رسمی دولت روسیه

شرکت Jolla توسعه دهنده سیستم‌عامل Sailfish OS امروز یکی از بزرگترین اتفاقات را در تاریخ فعالیت‌های خود تجربه کرد و طی آن گفته شد دولت روسیه محصول آنها را به عنوان سیستم عامل اصلی خود پذیرفته است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – دولت روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از این پس Sailfish OS را به عنوان سیستم عامل اصلی خود مورد استفاده قرار می‌دهد و برای فعالیت‌های سازمانی آن را به کار می‌برد.

دولت روسیه اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود قصد دارد در سال ۲۰۲۵ میلادی میزان استفاده از سیستم‌های عامل موبایلی آمریکایی از جمله اندروید و iOS را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

sailfish-os-russia1

سال گذشته دو سیستم عامل اندروید و iOS در مجموع ۹۵ درصد از بازار موبایلی روسیه را در اختیار داشتند و البته سیستم عامل کره‌ای Tizen هم در این کشور فعالیت می‌کرد که البته روسیه اصلا از این اتفاق خوشحال نبود.

نوشته های مشابه

شرکت روسی Open Mobile Platform که به تازگی تاسیس شده است، به تازگی مجوز فعالیت Sailfish در کشور روسیه را صادر کرد تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری بتوانند به صورت گسترده‌تر روی آن کار کنند. بر این اساس می‌تواند در سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد آن بود که دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر Sailfish به صورت گسترده در روسیه عرضه شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا