مرکز توسعه روترهای بی‌سیم اپل تعطیل شد

زمانی که نام اپل به میان می‌آید، کاربران یاد محصولاتی چون آیفون، آیپد، اپل واچ، مک، مک‌بوک و … می‌افتند. ولی کمتر کسی می‌داند که این شرکت روترهای بی‌سیم هم تولید می‌کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت اپل پیش از آنکه سراغ تولید گجت‌های مذکور برود، از سال ۱۹۹۹ میلادی تولید روترهای AirPort را آغاز کرده بود. نخستین روتر خانگی اپل همین سال وارد بازار شد و شرکت سازنده از آن زمان به بعد این محصول را به‌روز کرد.

ولی این طور که گزارش‌های جدید نشان می‌دهد، کسب و کار اپل در این زمینه چندان رونق ندارد و شرکت مذکور تصمیم گرفته است مرکز توسعه روترهای خود را برای همیشه تعطیل کند.

اپل در نظر دارد از بازار رقابتی روترهای خانگی و تجاری برای همیشه خارج شود و بر این اساس برند AirPort برای همیشه بازنشسته می‌شود.

airport-apple-2

این گزارش را خبرگزاری بلومبرگ منتشر کرد و توضیح داد که یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود با اطمینان کامل به آنها اعلام کرده است که در چند ماه آینده این مرکز در شرکت اپل برای همیشه به کار خود پایان می‌دهد.

قرار است مرکز توسعه روترهای اپل به یکی از زیرمجموعه‌های گروه Apple TV تبدیل شود و از این پس محصولاتی از این دست را تولید کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا