تاکنون ۱۲۷ نفر به خاطر عکس سلفی جان خود را از دست داده‌اند

بر اساس گزارش جدید منتشر شده، طی ۲۹ ماه قبل از سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی ۱۲۷ نفر در نقاط مختلف جهان برای گرفتن عکس سلفی جان خود را از دست دادند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بر اساس این گزارش اعلام شد ۶۰ درصد مرگ و میرهای مذکور در کشور هند اتفاق افتاده است و تنها ۶.۳ درصد از آن مربوط به آمریکا می‌شود.

مرگ‌های مرتبط با عکس‌های سفی به گونه‌ای تعریف می‌شود که بر اساس آن فردی که قصد دارد یک عکس سلفی متفاوت بگیرد، به علت قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی نامناسب با صانحه مواجه می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد.

maxresdefault

این گزارش را دانشگاه کارنگی ملون آمریکا منتشر کرد و توضیح داد هشت دلیل اصلی در جریان مرگ‌های ناشی از عکس‌های سلفی دخیل هستند. این عوامل ارتفاع، آب، ارتفاع و دریا، قطار، اسلحه، وسایله نقلیه، برق و حیوانات خطرناک را شامل می‌شوند.

بر اساس این گزارش مشخص شد ۷۶ درصد کسانی که در جریان گرفتن عکس سلفی جان خود را از دست دادند مرد بودند و البته این در حالی است که زنان بیشتر عکس سلفی می‌گیرند. همچنین ۷۰ درصد کسانی که در این جریان جان خود را از دست دادند کمتر از ۲۴ سال سن داشتند.

کارشناسان در این مطالعه سعی کردند یک فرمول عددی و منطقی برای مرگ‌های ناشی از عکس‌های سلفی به دست آورند و از این طریق بتوانند جلوی این اتفاق را بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا