اینتل بخش فناوری‌های پوشیدنی خود تعطیل می‌کند

شرکت اینتل در عرصه فناوری‌های پوشیدنی موفقیت چندانی ندارد و تاکنون نتوانسته است بخش قابل ملاحظه‌ای از بازار جهانی را در اختیار بگیرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – عدم موفقیت اینتل در بازار جهانی دستگاه‌ها و فناوری‌های پوشیدنی این شرکت را با مشکل مواجه کرده است و منابع آگاهی که از فعالیت‌های داخلی اینتل مطلع هستند گزارش دادند که شرکت مذکور قصد دارد بخش اعظم کارمندانی که در بخش توسعه فناوری‌های پوشیدنی فعالیت می‌کنند را اخراج کند.

مرکز توسعه فناوری‌های پوشیدنی اینتل با نام New Devices Group شناخته می‌شود که البته در آن دیگر فناوری‌ها هم توسعه میابد و هم‌اکنون اینتل تصمیم گرفته است بخش فناوری‌های پوشیدنی در آن را تعطیل کند.

wearables-division-2

اینتل برای آنکه بتواند در بازار جهانی فناوری‌های پوشیدنی حضور داشته باشد یک شرکت کوچک موسوم به Basis را خریداری کرد که در زمینه توسعه ساعت‌های هوشمند مخصوص تناسب اندام فعالیت می‌کرد و در کنار آن شرکت دیگری با نام Recon که سازنده هدست‌های ورزشی بود، خریداری شد. این دو خرید در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی صورت گرفت.

اینتل از مدتی پیش فروش دستگاه‌های Basis Peak را متوقف کرد و توسعه نرم‌افزارهای مرتبط با آن را کنار گذاشت. از آن زمان به بعد مرکز Basis هیچ محصولی را روانه بازار نکرد و به یک بخش غیرفعال در شرکت اینتل تبدیل شد. شرکت اینتل هنوز برای سرنوشت این زیرمجموعه خود تصمیمی نگرفته است.

به هر حال، اینتل هم‌اکنون قصد دارد بخش اعظم کارمندانی که در مرکز توسعه فناوری‌های پوشیدنی در بخش New Devices Group فعالیت می‌کنند را اخراج کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا