گفت وگوی تلفنی ترامپ و پوتین باتاکید بر همکاری های دوجانبه

بر اساس اطلاعیه تیم انتقال پست ریاست جمهوری دونالد ترامپ؛ ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دریک تماس تلفنی ضمن تبریک پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با او بر سر همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی و استراتژیکی گفت وگو کرد.

موبنا – تیم انتقال پست ریاست جمهوری ترامپ با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه شب گذشته در یک تماس تلفنی با دونالد ترامپ رییس جمهور آینده آمریکا؛ پیروزی در این انتخابات را به او تبریک گفته است.

بر همین اساس طرفین در این تماس بر سر موضوعات مختلفی از جمله تهدید های مشترک میان دو کشور و همکاری در زمینه های اقتصادی و اسرتژیک بحث و گفت وگو کرده اند.

در این اطلاعیه اشاره شده است که ضرورت تلاش های مشترک میان روسیه و آمریکا در مقابله با افراط گرایی و تروریسم که در این اطلاعیه ‘دشمن شماره هر دو کشور ‘ شمرده شده یکی از موضوعات مورد گفت وگوی طرفین بوده است.

رهبران دو کشور بر همین اساس علاوه بر موضوعات یاد شده بر ضرورت عادی سازی روابط میان واشنگتن و کرملین و پایه گذاری علقه های مشترک از طریق مبادلات تجاری تاکید شده است.
گفتنی است که ترامپ در طول رقابت های انتخاباتی خود و در حالی که بسیاری از سیاستمداران آمریکایی روسیه را به دخالت در انتخابات این کشور و هک کردن اطلاعات مربوط به این انتخابات متهم کرده بودند بارها رییس جمهوری روسیه را به عنوان رهبری قابل و توانا مورد تحسین قرار داد و ولادیمیر پوتین نیز از جمله نخستین رهبران جهان بود که این پیروزی را به ترامپ تبریک گفت.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا