توصیه های مهم بهداشتی به زائران اربعین حسینی

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان خوزستان به زائران اربعین حسینی توصیه کرد موارد بهداشتی را به منظور پیشگیری از بیماری های عفونی جدی بگیرند و درطول سفر به عراق از آب آشامیدنی سالم و بسته بندی استفاده کرده و از مصرف سالاد وسبزی های خام خودداری کنند.

موبنا – همایون امیری سه شنبه با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی برای پیشگیری از بیماری های عفونی و واگیردار باید قبل از صرف غذا به صورت منظم دست های خود با صابون مایع بشویند افزود: زائران توجه داشته باشند که مواد غذایی پخته شده ای را مصرف کنند که کاملا داغ باشد و چنانچه غذا سرد باشد حتما آن را کاملا داغ کنند تا میکروب که بر اثر سرد شدن غذا رشد کرده از بین برود.

وی به زائران اربعین حسینی که از مرزهای چذابه و شلمچه عازم کربلا هستند توصیه کرد شست و شوی مرتب بعداز دستشویی و قبل از صرف غذا نقش موثری در پیشگیری از بیماری های اسهالی دارد.

این مقام مسئول ، خودداری از دست دادن ، روبوسی و درآغوش گرفتن افراد که دارای علایم بیماری تنفسی باشند ، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه و شستن میوه ها و پوست کندن آن را از دیگر توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری ها بیان کرد.

امیری به زائران اربعین حسینی توصیه کرد پس از بازگشت به کشور ، درصورت داشتن علایمی مانند تب ، سرفه ، و اسهال حتما به پایگاه مراقبت های بهداشتی مستقر در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه مراجعه کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان خوزستان بر دست نزدن بر مواد غذایی خام به ویژه گوشت خام ، عدم تماس با حیوانات و پرندگان زنده در طول سفر، استفاده از وسایل شخصی نظیر مهر ، تسبیح و چادر نماز تاکید کرد.

امیری از عموم زائران اربعین حسینی خواست حداقل یک ملافه تمیز یا کیسه خواب در طول سفر همراه داشته باشند و باقیمانده غذا و زباله های خود ار در سطل مخصوص زباله بریزند و از ریختن زباله در جوی و نهرها خودداری کنند.

هم اکنون ۲ پایگاه بهداشتی دائمی در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه فعال است.
این دو پایانه مرزی در ایام اربعین حسینی شاهد تردد ۱.۵میلیون زائر خواهند بود.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا