معاون فرهنگی قوه قضائیه: دشمنان خط تضعیف مسئولان و مظاهر قوه قضائیه را در دستورکار قرار داده‌اند

حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: اخیر خط تضعیف قوه قضاییه از مسئولان تا دیگر مظاهر آن در دستور کارشان قرار گرفته است. دروغ های آشکار و صد در صد کذب را به شکلی باور پذیر مطرح می‌کنند و از طرف دیگری پروژه فساد را گسترش داده و آن را منتسب به جریانی می کنند که انسان های شریف و انقلابی هستند تا چهره انقلابیون تخریب شود.

موبنا – به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون فرهنگی قوه‌قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر هادی صادقی در ادامه بررسی شبهات دینی در جمع نمازگزاران ستاد مرکزی قوه‌قضاییه گفت: اکنون سخنان انحرافی مطرح می‌شود که چرا مسافرت‌های مذهبی و مراسمات آن متداول شده و به جای اینگونه برنامه ها باید این مبالغ را صرف امور خیر دیگری نظیر ازدواج جوانان کنندیا بسیج افراد برای راه‌پیمایی اربعین، می بایست به سمت ترمیم مسائل اجتماعی هدایت شود.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه از این دست شبهات مکرر در طول تاریخ مطرح شده است، افزود: این شایعات غالباً از ناحیه افرادی طرح می شود که با یک ژست اخلاقی و روشنفکری در قالب حمایت از طبقات ضعیف ورود کرده تا مجموعه برنامه های معرفتی و دینی که موجبات معرفت‌افزایی و ایجاد محبت دینی را فراهم می‌کند را زیر سوال ببرند، معارفی که موجب اتصال روح افراد به سرچشمه‌های دین، قرآن و اهل بیت هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: ریشه‌ اینگونه مباحث مشخص است و همه یک هدف اساسی را دنبال می‌کنند تا برنامه هایی که موجب افزایش ایمان و تقویت روحیه استواری و ایستادگی و تحکیم علاقه به خدا، قرآن و اهل بیت می گردد را از بین ببرند.

دکتر صادقی با بیان این که مروجان این شبهات معمولا از افراد مرفه هستند تاکید کرد: اکنون هم به شیوه های دیگری به این هدف می پردازند، و جالب است که مروجان این شبه غالبا افراد مرفه هستند که ظاهرا تحصیل کرده و با ژست‌های روشنفکری به طرح اینگونه مباحث می‌پردازند و خوب است بدانید که خود نه اهل برگزاری چنین شعائری هستند و نه اهل خیراتند.

وی افزود: این افراد فقط به مومنین اشکال می‌گیرند که چرا بدین امور خیر می‌پردازید درحالی که خود حاضر نبوده تا با کسر مخارجی از زندگی خود به این امور کمک کنند. این گونه افراد تنها اهل حرف و نق زدن هستند.

معاون دستگاه ‌قضا با تاکید بر فوائد برگزاری شعائر اهل بیت گفت: اقامه عزاداری‌ها، نذری دادن‌ها و … اثر ایمان افزایی، محبت و عشق داشته و موجبات تقویت انسانیت و ایجاد پیوند محکم‌تری با مبدأ انسانی است. با این کار انسان خودش را به صفات حسنه اباعبدا…(ع) نزدیک تر می نماید.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی عنوان داشت: اتفاقاً افرادی که اهل اینگونه خیرات هستند یعنی اهل دستگیری از فقراء، اهل رسیدگی به مستضعفانند و صدقه می دهند یا اطعام می کنند و عیادت مریض می روند و در تشییع جنازه شرکت می کنند، لزوماً از وضع مالی خوبی برخوردار نیستند.

معاون قوه قضاییه تاکید کرد: در این جریانات یک هدف گیری همه جانبه در روزگار اکنون در حال شکل گیری است و هجوم بر جریان تاثیر گذار اهل بیت روز افزون شده است. گاهی حمله می‌کنند به روحانیونی که بلند گوی سخنان اهل بیت هستند، گاهی به جماعت مداحان می تازند که شور آفرین محبت اهل بیت هستند و این ابزاری است که فاصله ای ایجاد نمایند بین مردم و برگزاری شعائر مذهبی.

صادقی با ذکر مثالی ادامه داد: اخبار کهنه ای را دوباره در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر می کنند به اسم خبر تازه، که مثلا چند نفر بر اثر برق گرفتگی و … در مراسم مذهبی فوت کرده است و هر طور شده با استفاده از هر ابزاری تلاش می کنند تا برنامه های ایمان افزا را تضعیف کنند.

معاون فرهنگی دستگاه قضا تاکید کرد: واضح است که هر گروهی در این جریان ایمان افزا نقش مهم تری دارند بیش از همه مورد حمله قرار می گیرند. هدف اصلی آن که تفکر اسلام انقلابی و جهادی را تضعیف نمایند حال از رهبری گرفته تا هر کس دیگری که این خط را پیگیری کند.

معاون قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت شناخت دشمن و اهداف وی افزود: اخیر خط تضعیف قوه قضاییه از مسئولان تا دیگر مظاهر آن در دستور کارشان قرار گرفته است. دروغ های آشکار و صد در صد کذب را به شکلی باور پذیر مطرح می نمایند و از طرف دیگری پروژه فساد را گسترش داده و آن را منتسب به جریانی می کنند که انسان های شریف و انقلابی هستند تا چهره انقلابیون تخریب شود.

حجت الاسلام والمسلیمن صادقی متذکر شد: باید هشیار باشید که هنگامی که خطی آغاز می شود از مجموعه مسائل دینی تا انقلابیون و رهبری و اطرافیان و نیروهای محکم نظیر قوه قضاییه یا نهاد های انقلابی مثل سپاه را می خواهند تضعیف کنند و بدانید که جریان خارجی با عناصر داخلی به صورت کاملا هماهنگ عمل می کنند.

معاون فرهنگی دستگاه قضا تاکید کرد: باید مراقبت کرده تا هر جایی که دشمن قصد تضعیف آن را دارد، ما حساس شده و در صدد تقویت آن برآییم و به تقویت نهاد های انقلابی و برگزاری شعائر دینی پرداخته که مایه قوت ما و نقطه ضعف دشمن است.

وی در پایان با اشاره به حرکت با شکوه اربعین گفت: راه‌پیمایی اربعین بسیار عجیب و قابل تامل است که این موج هر روز افزوده می شود و این راهپیمایی چند ده میلیون نفری چند ده کیلومتری که مایه جلب توجه همگان شده است و خوب است بدانید در اسرائیل پژوهشکده ای برای تحلیل و بررسی این حرکت عظیم جهانی تاسیس شده است.

 منبع: میزان 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا