ادامه تخلفات دنباله‌دار در ورزش؛ این قسمت آکادمی ملی المپیک

حضور غیرقانونی سرپرست آکادمی ملی المپیک در سکوت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همچنان ادامه دارد.

موبنا – به گزارش خبرنگار ورزشی، ۱۸ مهر سال ۹۴ فضل‎الله باقرزاده به‌عنوان سرپرست آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک منصوب شد. رئیس موفق این روزهای فدراسیون شمشیربازی که فدراسیون متبوعش در المپیک خوش درخشید و به‌تازگی افتخاری بزرگ را در جام جهانی کسب کرده، در آن مقطع پس از کش و قوس‎های فراوان در حالی به‌عنوان سرپرست این بخش منصوب شد که قرار بود پس از المپیک ۲۰۱۶ ریو، رئیسی جدید برای این سمت معرفی شود؛ اما چه شد؟

در آن مقطع گفته شد با توجه به اینکه المپیک ریو نزدیک است و نیاز به مدیریت یک‌پارچه آکادمی وجود دارد، سرپرستی برای آکادمی منصوب شود و به‌محض اتمام المپیک، رئیسی واجد شرایط معرفی خواهد شد. این روزها که در ورزش کشور به‌سبب بحث دوشغله‎ها، بازنشسته‎ها، دوتابعیتی‎ها و چندین و چند مورد دیگر به‌شدت شاهد قانون‌گریزی هستیم، یادآوری یک قسمت از قانون شاید برای خبرگان ورزش کشور بد نباشد.

«ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات شهری می‎گوید، تصدی بیش از یک پست سازمانی برای تمام کارمندان دولت ممنوع است. در موارد ضروری با تشخیص مقام مسئول مافوق تصدی موقت پست سازمانی مدیریتی یا حساس به‌صورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا برای حداکثر چهار ماه مجاز است».

با توجه به اینکه آکادمی ملی المپیک همانند فدراسیون‎های ورزشی یک نهاد عمومی غیردولتی است، بدیهی است که انتصاب سرپرست طبق قانون خدمات کشوری تنها برای ۴ ماه امکان‌پذیر است و به‌لحاظ استانداردهای مدیریتی نیز صرفاً در حالت‎های اورژانسی و خاص باید انجام شود. امروز نه‌تنها المپیک به اتمام رسیده است، بلکه بیش از ۳ مقطع ۴ماهه از آن گذشته و همچنان فضل‌الله باقرزاده هنوز سرپرست آکادمی است.

فضل الله باقرزاده ۲۶ مهرماه ۹۴ در پاسخ به این پرسش «پس این موضوع در دستور کار هیئت اجرایی است که برای از دست ندادن فرصت تا المپیک ریو در آکادمی سرپرست حضور داشته باشد و پس از آن رئیس معرفی شود؟» گفت: «بله، همین طور است. من ۳۰ سال است که کار آکادمیک کردم و از روانشناسی ورزش، مرکز سنجش، روانشناسی ورزشی، پزشکی ورزشی، بدنسازی ورزش و مدیریت در ورزش شناخت دارم. نیاز نیست فردی را در آکادمی قرار دهیم که تازه بعد از ۸ ماه بفهمد که باید چه کند و ببینیم که ریو از دست رفته است. من درک صحیحی از فعالیت‌های آکادمی دارم و به‌دنبال گرفتن ارج و قرب از طریق آکادمی نیستم».

نزدیک سه ماه از پایان المپیک ۲۰۱۶ می‌گذرد و هنوز هم خبری از انتخاب رئیس آکادمی نیست و عمر سرپرستی باقرزاده از یک سال عبور کرده و سؤال اساسی این است که مدت سرپرستی باقرزاده چه‌زمانی تمام خواهد شد؟ چگونه اعضای شورای شهر و بسیاری از مدیران ورزشی دیگر به‌علت حضور در شورای شهر ــ که شغلی پاره‌وقت است ــ از حضور در فدراسیون‎های ورزشی منع شدند، اما فردی که هم در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران سمت دارد، هم رئیس فدراسیون شمشیربازی است و هم عضو هیئت اجرایی کمیته، بیش از یک سال سرپرست آکادمی ملی المپیک می‌ماند؟ آیا این خلاف قوانین و مقررات موجود نیست؟

امروز وقت آن رسیده که به بحث «سرپرست‌بازی‎های غیرقانونی و حضور افراد چندشغله در ورزش» پایان داده شود. وقت آن رسیده است که سلطانی‎فر که به‌تازگی سکان ورزش ایران را در دست گرفته است و مسئولان کمیته ملی المپیک ــ که متولی اصلی این کار هستند ــ سکوت نکرده و همانند موضوع خزانه‌دار کمیته ملی المپیک همه چیز را به آینده موکول نکنند.

 منبع: تسنیم

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا