ترامپ حامیان جنگ عراق را به قدرت باز می‌گرداند

رئیس جمهور منتخب آمریکا علی رغم مخالفت با حمله سال ۲۰۰۳ کشورش به عراق، چند تن از حامیان اصلی این جنگ را برای پست‌های امنیت ملی در دولتش در نظر دارد.

موبنا – به نقل از خبرگزاری رویترز، در بین این افراد که ممکن است در تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا جایی پیدا کنند جان بولتون، مقام ارشد سابق وزارت دفاع و جیمز وولسی، مدیر سابق سیا قرار دارند. این دو مرد از جنگ عراق حمایت کردند، جنگی که به گفته اکثر تحلیل‌گران یکی از بزرگترین اشتباهات سیاست خارجه آمریکا در عصر معاصر بود.

فردریک فیلتز، معاون ارشد بولتون که پیشتر در سازمان سیا کار می‌کرد و به بخش اعظمی از اطلاعات ناقص در رابطه با برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی عراق اعتبار بخشید نیز در برنامه گذار ریاست جمهوری ترامپ مشارکت دارد.

اگرچه پیش بینی اینکه سیاست خارجه ترامپ چطور نمود پیدا خواهد کرد، امری دشوار است اما یکی از مقامات آمریکا که در عراق خدمت کرده گفت: حامیان جنگ عراق با وجود عدم توافقنامه‌ای که از آمریکایی‌ها در برابر اقدامات حقوقی عراق حفاظت کند، بازهم تمایل به اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر برای مبارزه با داعش دارند.

پل پیلار، یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی سابق آمریکا برای خاور نزدیک گفت: دلیل این مساله آن است که ترامپ تجربه سیاست خارجی کمی دارد و توضیحات متناقضی در خصوص اینکه از چه سیاست‌هایی پیروی خواهد کرد، ارائه کرده است در نتیجه مقامات ارشدی را که انتخاب می‌کند بسیار سرنوشت ساز هستند.

به گفته مقامات آگاه، بولتون برای پست وزیر امور خارجه و وولسی برای پست مدیر اطلاعات ملی در نظر گرفته شده‌اند. این در حالی است که تیم گذار ترامپ هنوز در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

بازگشت این سه تن به قدرت به معنای برگشت شانس آن‌ها و دیگر مقامات نو محافظه کار است که از جنگ عراق حمایت کردند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا