۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد (+عکس)

بررسی مختصر ۱۰۰ سال گذشته این مسئله را به خوبی نمایان می‌کند که برخی سلاح‌ها توانسته‌اند پیروزی را برای یک ارتش به ارمغان بیاورند. در اینجا نام ۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد آورده شده است.

موبنا -زمانی که تاریخ جنگ را در سراسر جهان بررسی می‌کنیم، برخی سلاح‌ها بیش از دیگر ابزارها اثرگذار بودند و توانستند سرنوشت شکست یا پیروزی یک ملت را تغییر دهند. بررسی مختصر ۱۰۰ سال گذشته این مسئله را به خوبی نمایان می‌کند که برخی سلاح‌ها توانسته‌اند پیروزی را برای یک ارتش به ارمغان بیاورند. در اینجا نام ۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد آورده شده است.

۱۰- تفنگ تهاجمی نیمه‌اتوماتیک یا تمام‌اتوماتیک Sturmgewehr 44

۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد

این اسلحه در اصل پاسخ آلمان به سلاح‌های اتوماتیک شوروی بود و با کالیبر کوچک ۷.۹۲ میلیمتری و توان ۵۰۰ دور در هر دقیقه به سربازان قدرت بیشتری می‌داد. این سلاح با سرعت ۲۱۳۳ فوت در ثانیه شلیک می‌کرد.

۹- تفنگ تهاجمی نیمه‌اتوماتیک یا تمام‌اتوماتیک  Steyr Aug

۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد

در سال ۱۹۷۷ میلادی ارتش اتریش این سلاح را طراحی کرد و سبک بودن و کارایی آسان موجب شد به راحتی بتوان آن را در میادین مختلف نبرد مورد استفاده قرار داد. این تفنگ ۵.۵۶ میلیمتری با سرعت ۳۰۸۴ فوت در ثانیه شلیک می‌کرد.

۸- تفنگ تهاجمی نیمه‌اتوماتیک یا تمام‌اتوماتیک M16

۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد

در اوایل دهه ۱۹۶۰ این سلاح توانست دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد و مشکلات مدل‌های قبلی را اسلاح کند. این سلاح ۵.۵۶ میلیمتری با سرعت ۷۰۰ تا ۹۵۰ دور در دقیقه شلیک می‌کرد.

۷- تفنگ نیمه‌اتوماتیک یا تمام‌اتوماتیک M14

۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد

در طول جنگ جهانی دوم ارتش آمریکا این سلاح ۷.۶۲ میلیمتری را ارایه کرد و سال ۱۹۵۷ میلادی نیز در جنگ ویتنام از آن استفاده شد. این سلاح با سرعت ۲۷۹۹ فوت در ثانیه شلیک می‌کرد.

۶- تفنگ پیچشی ۱۹۰۳ Springfield

۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد

پس از جنگ اسپانیا-آمریکا، ارتش ایالات متحده طراحی سلاح آلمانی Mauser را تغییر داد تا این تفنگ ساخته شود. نیروی دریایی آمریکا از سال ۱۹۱۸ استفاده از این سلاح را آغاز کرد و حتی در زمان جنگ جهانی دوم هم از آن استفاده می‌شود. این سلاح با سرعت ۲۷۰۰ فوت در ثانیه شلیک می‌کرد.

۵- تفنگ نیمه‌اتوماتیک یا تمام‌اتوماتیک FN FAL

۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد

طراحی و ساخت این سلاح در کشور بلژیک انجام شد و سازمان NATO این تفنگ ۷.۶۲ میلیمتری را به صورت رسمی مورد استفاده قرار داد. این تفنگ با سرعت ۲۷۰۰ فوت در ثانیه شرکت می‌کرد.

۴- تفنگ چرخشی Lee-Enfield SMLE

۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد

این ابزار در طول جنگ جهانی دوم به یک اسلحه استاندارد برای ارتش بریتانیا تبدیل شد و برای مدت ۶۰ سال به صورت مرتب از آن استفاده می‌شد. این سلاح با سرعت ۲۴۳۸ فوت در ثانیه شلیک می‌کرد.

۳- تفنگ چرخشی Mauser K98k Carbine

۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد

این سلاح نخستین بار در اواخر قرن نوزدهم روی کار آمد و در اصل ترکیبی از بهترین قابلیت‌های سلاح‌های قدیمی‌تر بود. این سلاح آلمانی با کالیبر ۷.۹۲ میلیمتر با سرعت ۲۸۲۲ فوت در ثانیه شلیک می‌کرد.

۲- تفنگ نیمه‌اتوماتیک M1 Garand

۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد

در سال ۱۹۳۶ میلادی ارتش آمریکا ساخت این سلاح را آغاز کرد و سرانجام ۶.۲۵ میلیون دستگاه از سلاح نیمه‌اتوماتیک مذکور به تولید رسید. این سلاح با سرعت ۲۴۳۸ فوت در ثانیه شلیک می‌کرد.

۱- تفنگ تهاجمی نیمه‌اتوماتیک یا تمام‌اتوماتیک AK-47

۱۰ اسلحه برتر در میدان‌های نبرد

بی‌تردید در همه تقسیم‌بندی‌ها از این اسلحه به عنوان بهترین تفنگ تهاجمی یاد می‌شود. در مجموع ۷۵ میلیون دستگاه از این سلاح تولید شده است و یک شرکت آلمانی به نام Sturmgewehr وظیفه ساخت آن را برعهده دارد. این تفنگ ۷.۶۲ میلیمتری با سرعت ۲۳۲۹ فوت در ثانیه شلیک می‌کند.

 منبع: مجله تصویری سلاح
دکمه بازگشت به بالا