یک میلیون و ۶۰۰ هزار سیمکارت فعال ایرانی در عراق

رئیس کمیته ارتباطات اربعین گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار سیمکارت فعال ایرانی در عراق به صورت رومینگ فعال شده است.

موبنا – محمدجواد آذری جهرمی، افزود: هم اکنون، شبکه ارتباطی شرایط عادی دارد و مشکلی ندارد و نرخ موفقیت ارتباطات مطلوب است و ظرفیت های ایجاد شده برای ارتباطات پاسخگوی نیاز زائران خواهد بود.
رئیس شرکت زیرساخت ارتباطات با اشاره به جمعیت انبوه زائران در کنگره عظیم اربعین تصریح کرد: فعال شدن یک میلیون و ۶۰۰ هزار سیم کارت ایرانی در زمانی که هنوز یک هفته به اربعین باقی مانده و بسیاری از سفرها در آغاز راه قرار دارد، حکایت از حجم بالای درخواست های ارتباطی خواهد بود.
معاون وزیر و رئیس کمیته ارتباطات اربعین تاکید کرد: به لحاظ ترافیک میان ایران و عراق، هم اکنون ترافیک میان دو کشور ۱۰ برابر شرایط عادی است و درحالی که ترافیک ارتباطی به صورت رفت و برگشت میان ایران و عراق حدود ۳۰۰ هزار دقیقه بوده است.
وی با اشاره به ۱۰ برابر شدن ترافیک ارتباطی میان ایران و عراق افزود: نرخ موفقیت برقراری ارتباطات بیش از ۶۰ درصد است که عددی مطلوب و بالا در فضای ارتباطی جهان به حساب می آید.
آذری جهرمی گفت: انتظار داریم با توجه به افزایش حجم جمعیت در عراق نرخ موفقیت برقراری ارتباطات کاهش یابد و این موضوع نیز طبیعت ازدحام جمعیت محسوب می شود، البته برنامه ریزی شده است که این فضا گذرانده شود.
وی افزود: یک زنجیره ای از عوامل مانند پوشش لازم اپراتورهای عراقی، ارتباطات بین دو کشور و مسیر سیگنالینگ که می تواند در برقراری ارتباطات مطلوب تاثیرگذار باشد.
رئیس شرکت زیرساخت ارتباطات تاکید کرد: در زمینه ارتباطات بین دو کشور و مسیر سیگنالینگ اطمینان خاطر وجود دارد که ظرفیت برای ۴ میلیون نفر ایجاد شده و امیدواریم که اختلاف بوجود نیاید، البته کمیته اضطرار ارتباطات هر روز تشکیل جلسه می دهد و شرایط پایش می شود و امیدواریم از طرف عراقی نیز این موضوع مورد توجه قرار گیرد و ما با مشکل ارتباطی در ایام اربعین روبرو نشویم.
وی در پاسخ به سوالی درباره بروز اختلال با عراق در روز جمعه گفت: متاسفانه در این روز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در مسیر سیگنالینگ میان دو کشور اختلافی بوجود آمد.
رئیس کمیته ارتباطات اربعین افزود: جمعیت حاضر ایرانی در عراق در روز جمعه حدود ۵۰۰ هزار نفر بود، البته برای این افراد مشکل ارتباطی وجود نداشت، اما افراد جدید که وارد عراق می شوند، قابلیت رومینگ شدن را در شبکه نداشتند.
آذری جهرمی اضافه کرد: این اختلال ۱۲ ساعته با تشکیل کمیته اضطرار مورد بررسی قرار گرفت و با اقدام لازم مرتفع شد و امروز شرایط عادی و مطلوبی است.
وی گفت: دو اپراتور بزرگ تلفن همراه کشور در روز جمعه با این مشکل روبرو شدند، اما اپراتور کوچکتر به دلیل اینکه تعداد مشترک کمتری دارد، با مشکلی روبرو نشد.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا