چرا هوواوی پیشنهاد گوگل را برای تولید گوشی Pixel نپذیرفت؟

از بین همه گوشی‌های هوشمند جدیدی که وارد بازار شده‌اند، دو محصول Pixel و Pixel XL گوگل محبوبیت زیادی دارند و از آنها می‌توان به عنوان بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار جهانی اشاره کرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – اگرچه این دو محصول در زمینه سخت‌افزاری آخرین فناوری‌های روز دنیا را در خود جا نداده‌اند، ولی تنها گوشی‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند که روی آنها سیستم عامل اندروید ۷.۱ نصب شده است.

شرکت گوگل وظیفه ساخت گوشی‌های خود را به شرکای سخت‌افزاری خود واگذار می‌کرد و در این راستا آخرین مدل از سری گوشی‌های Nexus به صورت مشترک توسط دو شرکت هوواوی و ال‌جی به تولید رسید. در مقابل Pixel نخستین گوشی محسوب می‌شود که گوگل آن را به تنهایی ساخته است و HTC تنها شریک سخت افزاری گوگل بوده است که فقط وظیفه تولید کارخانه‌ای را برعهده داشت.

huawei-pixel-googlea-2

از مدتی پیش گفته شده بود که این احتمال وجود دارد گوگل وظیفه ساخت این دو محصول را به شرکت چینی هوواوی واگذار کند. «کولین گایلس» مدیر گروه کسب و کار مشتریان هوواوی روز گذشته در این زمینه صحبت کرد و توضیح داد که در مورد همکاری‌های شرکت خود و گوگل شایعاتی شنیده است.

او گفت، هوواوی قرارداد همکاری در این زمینه را از سوی گوگل نپذیرفت. زیرا قرار بود روی بدنه مدل نهایی گوشی که وارد بازار می‌شود آرم شرکت هوواوی حک نشود. هوواوی همه تلاش خود را می‌کند تا به صورت گسترده‌تر در بازار آمریکا حضور داشته باشد. ولی اگر قرار باشد محصولی را تولید کند که روی آن لوگوی هوواوی نباشد، این اتفاق صورت نخواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا