درخواست امارات از ترامپ برای افزایش مداخله آمریکا در خاورمیانه

امارات متحده عربی روز یکشنبه از دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا خواست میزان مداخله کشورش در خاورمیانه را افزایش دهد و راهبردی غالب نسبت به تحولات در این منطقه اتخاذ کند.

موبنا – خبرگزاری فرانسه از ابوظبی، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفت: نفوذ واشنگتن بیش از هر زمان دیگری از اهمیت برخوردار است.

وی در جمع سیاستمداران اماراتی حاضر در نشستی در ابوظبی افزود: پس از هشت سال تعامل ضعیف آمریکا در منطقه که بسیاری احساس کردند باعث ایجاد خلا شده است، اکنون باید منتظر مشخص تر شدن رویکرد دونالد ترامپ بمانیم.

قرقاش گفت: لازم است که یک راهبرد غالب به جای مواضع منزوی کننده درخصوص موضوعات منطقه ای اتخاذ شود.

وی افزود: در یک کلام، تعامل آمریکا، مثبت است و عقب نشینی این کشور و نداشتن تعامل، نتیجه زیانباری دارد.

قرقاش گفت: سیاست دولت باراک اوباما رئیس جمهوری فعلی آمریکا در زمینه خروج از منطقه، راهی برای ناآرامی و خشونت بی امان ایجاد کرده است و برای از میان برداشتن این چرخه بی ثباتی، به اتخاذ تصمیم های دشوار، اقدام جمعی و جستجوی مستمر راهکارهای سازنده نیاز است.

براساس این گزارش، روابط آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در دوره زمامداری اوباما و به دنبال توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵، به سردی گرائید.

بعلاوه، نداشتن میل چندانی از سوی اوباما برای مداخله جدی در درگیری های منطقه ای، متحدان تاریخی واشنگتن در حاشیه خلیج فارس را به خشم آورده است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا