بازی های منتخب پلی استیشن ۴ برای کودکان (+عکس)

با وجود محبوبیت روزافزون بازی های ویدئویی حتی در میان بزرگسالان، گزینش بازی های مناسب برای رده سنی کودکان دشوارتر از گذشته شده است.

موبنا، رکسانا دانیالی – اگرچه این گسترش در طیف علاقه مندان بازی های ویدئویی مزایای متعددی برای رده های سنی مختلف داشته است و در عین حال به تولید بازی های متنوع نیز انجامیده است، با این حال تشخیص بازی های متناسب برای رده سنی کودکان که اصلی ترین مخاطبان این گونه بازی ها نیز هستند، اهمیت بیشتری یافته است. همانطور که ممکن است همه ما این موضوع را تجربه کرده باشیم، فرزندانمان اغلب بازی های رده های سنی بزرگ تر را نیز بازی میکنند اما تشخیص و تعیین محتوای صحیح بازی های ویدئویی به ویژه برای رده سنی کودکان، از مسئولیت های مهمی است که وظیفه آن برعهده والدین خواهد بود. در ادامه مطلب به معرفی بهترین بازی های ویدئویی مخصوص رده سنی کودکان خواهیم پرداخت.

+ Letter Quest: Grimm’s Journey Remastered

Letter Quest: Grimm’s Journey Remastered اگرچه محتوایی عجیب و غریب دارد با این حال به طرز فوق العاده ای سرگرم کننده است. مراحل بازی با کشتن دشمنان از طریق تکمیل یک سری کلمات طی می شود. هر چه کلمه مورد نظر بلندتر باشد، آسیب وارد شده نیز بالاتر میرود. از جمله ویژگی های بسیار مفید این بازی، آموزش زبان انگلیسی به کودک در جریان یک ماجراجویی هیجان انگیز خواهد بود. پس از تکمیل هر کلمه، دیکشنری بازی معنی کلمه را نشان می دهد. شخصیت های جالب و گرافیک با کیفیت، هر کودکی را به خود جذب خواهد کرد. شخصیت اصلی این بازی نیز گریم نام دارد و همانطور که اشاره شد با تکمیل کلمات در هر مرحله به جنگ دشمنان خود می رود.
۱

 


+ Snoopy’s Grand Adventure

این بازی که بر اساس یک فیلم طراحی و تولید شده است. برای تمام رده های سنی کودکان به راحتی قابل کار است. رنگ های روشن و زنده در کنار کنترل ساده شامل دویدن به سمت جلو و پرش، تجربه ای شیرین و در عین حال راحت را برای فرزند شما به ارمغان می آورد. از دیگر امکانات Snoopy’s Grand Adventure قابلیت بازی چند نفره به صورت محدود است، درنتیجه کودک میتواند مراحل را به همراه دوستان خود و یا خواهر و برادر به سرانجام برساند.

۲


+ Trackmania Turbo

Trackmania Turbo را اگرچه می توان یک بازی کاملا ذهنی به شمار آورد، با این حال بسیار سرگرم کننده و مهیج خواهد بود. ممکن است انجام این بازی برای کودکان کوچک تر کمی دشوار باشد اما رنگ های زنده و عکس العمل سریع توانایی بالایی در جلب نظر آن ها خواهد داشت. از جمله ویژگی های منحصر به فرد بازی، امکان ساخت و طراحی مسیر بنا بر سلیقه شخصی است، می توان پیچ ها و سکو های پرش متعدد به آن افزود و سپس ادامه بازی را در مسیر شخصی سازی شده ادامه داد. از طریق این بازی فرزندتان، فرصت بروز خلاقیت هایش را در قالب شاهکار هایی مجازی به دست خواهد آورد.

۳


+ Rabbids Invasion

در هر مرحله از بازی داستانی سرگرم کننده نمایش داده می شود و بر اساس آن کودک باید یک سری کار های خاص را دنبال کند. شخصیت های کارتونی دوست داشتنی، جذابیت Rabbids Invasion را برای این رده سنی بالا برده است. حل پازل های کوچکی که در این بازی طراحی شده اند، به رشد ذهنی کودک کمک خواهند کرد. علاوه بر این قابلیت بازی همزمان چند نفر نیز وجود دارد.
۴

 


+ LEGO Jurassic World

اگر فرزندتان از دایناسور ها خیلی نمی ترسد، LEGO Jurassic World یک بازی هیجان انگیز و مناسب برای وی خواهد بود! این بازی از سری بازی های LEGO داستان هر سه فیلم پارک ژوراسیک را در بر می گیرد. حال و هوای LEGO این بار با دایناسور های متعدد، رنگ و رویی جذاب و ویژه پیدا کرده است و امتحان آن قطعا توصیه می شود.
۵

 


+ Terraria

در Terraria کودک می تواند جهان دو بعدی مورد نظر خود را طبق علاقه اش بسازد. وی در این بازی به دنبال منابع جدید خواهد گشت و و ظیفه اش ساخت خانه های متفاوت، محافظت از سرزمین خود در برابر تهدید ها و همچنین کشف گنجینه های پنهان برای ارتقا شخصیت مجازی اش خواهد بود. ممکن است تصور کنید که به دلیل پیچیدگی های مختلف و بخش های متعدد، این بازی برای رده های سنی کودکان کوچک تر قدری مشکل باشد، اما اگر فرزندتان نسبت به یادگیری علاقه مند باشد، ساعت ها با Terraria سرگرم خواهد شد.
۶

 


+ Ratchet & Clank

این بازی نیز ممکن است در ابتدا برای کودکان کمی دشوار به نظر برسد، اما گرافیک بالای آن در کنار شخصیت های کارتونی جذاب، آن ها را به ادامه دادن مشتاق می کند. فرزند شما در این بازی با دو شخصیت سر و کار خواهد داشت. یکی Ratchet که شخصیت گربه مانند است و دیگری دوست رباتی مورد اعتماد وی به نام .Clank
۷

 


+ LittleBigPlanet 3

این بازی یک ماجراجویی هیجان انگیز است که می تواند محبوب تمام رده های سنی به ویژه کودکان واقع شود. LittleBigPlanet 3 حالتی داستانی دارد که با برخورداری از قابلیت طراحی مراحل، می توان بازی را به سلیقه خود تغییر داد.
تصاویر با کیفیت و صداگذاری بی عیب و نقص، بستری فراهم آورده است تا تمام مخاطبان بازی از آن لذت ببرند. با آن که ممکن است صعود به مراحل بالاتر، برای کودکان سخت باشد، اما به راستی مجذوب مناظر زیبای بازی خواهند شد.
۸

 


+ Adventure Time: Finn and Jake Investigations

این بازی نیز بر اساس یک برنامه انیمیشنی محبوب، طراحی و تولید شده است که در جهان سه بعدی آن باید به دنبال اکتشافات هیجان انگیز بود. گرافیک بالا و شخصیت های رنگارنگ به همراه ماجراجویی های متنوع، جذابیت بازی را به ویژه برای رده سنی کودکان افزایش داده است. حتی بزرگسالان نیز از تجربه Finn and Jake Investigations لذت خواهند برد.
۹

 


+ Plants vs Zombies: Garden Warfare 2

برای کودکانی که به بازی های گروهی با تم جنگی علاقه دارند، این بازی گزینه ای خوب در مقابل بازی Call of Duty که محتوای مناسبی برای این رده سنی ندارد، خواهد بود.
Plants vs Zombies: Garden Warfare 2 به راحتی برای رده سنی کودکان قابل استفاده است و تنها کافی است در محیطی کارتونی، تیم مقابل را ببرند. برای بازی گروهی باید آنلاین بود. جذابیت این بازی حتی در میان بزرگسالان نیز بسیار بالا رفته است.
۱۰

 


Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا