مجلس افغانستان ۲ وزیر دیگر را عزل کرد

مجلس افغانستان امروز یکشنبه دو وزیر دیگر این کشور را برکنار کرد.

موبنا – به نقل از پایگاه اینترنتی الفجر، برکناری این دو وزیر در حقیقت نادیده گرفتن دستورات رئیس جمهور و رئیس اجرایی افغانستان درباره ایجاد فضای اطمینان به دولت شکننده‌ای است که از سوی غرب حمایت می‌شود.

پارلمان در اقدامی وزیر ارتباطات و وزیر آموزش این کشور را برکنار و اعلام کرد که این دو وزیر به دلیل عملکرد ضعیف‌شان برکنار شده‌اند.

روز گذشته نیز پارلمان افغانستان سه وزیر دیگر را از سمت‌هایشان برکنار کرده بود.

عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس پارلمان افغانستان اعلام کرد: این دو وزیر امروز برکنار شدند و من از رئیس جمهور و رئیس اجرایی می‌خواهم دو نامزد جدید برای این سمت‌ها معرفی کنند.

تنها وزیری که از استیضاح امروز در پارلمان جان سالم به در برد، اکلیل حکیمی، وزیر دارایی افغانستان است.

ریاست‌جمهوری افغانستان روز شنبه استیضاح و رد صلاحیت سه وزیر کابینه از سوی مجلس را غیرموجه خوانده ‌بود. دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود به استناد مادۀ ۹۲ قانون اساسی، از نظر ریاست‌جمهوری دلایل استیضاح وزیران کابینه مخصوصاً وزیر امور خارجه کشور ناموجه پنداشته می‌شود.

ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرده بود که مجلس نمایندگان در رابطه با کارکرد وزیران کابینه درخصوص مصرف بودجه سال جاری اطلاع کافی ندارد و انتظار می‌رود تا زمان ارائه اطلاعات همه‌جانبه، استیضاح وزیران کابینه به تأخیر بیفتد.

روز شنبه صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه، نسرین اوریا خیل، وزیر کار و امور اجتماعی و محمود بلیغ، وزیر فواید عامه استیضاح و برکنار شده بودند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا