موافقت مجلس با پیوستن ایران به موافقتنامه پاریس درباره تغییرات آب و هوایی

مجلس شورای اسلامی با ۱۴۹ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر با تصویب لایحه موافقتنامه پاریس موافقت کرد.

موبنا – مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با پیوستن به لایحه موافقتنامه پاریس که مربوط به تغییرات آب و هوایی است موافقت کرد.

براساس ماده واحده این لایحه، موافقتنامه پاریس مشتمل بر یک مقدمه و ۲۹ ماده است که به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه می‌دهد اسناد تصویب را نزد امین اسناد تودیع کند.

همچنین براساس تبصره ذیل این ماده واحده رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی در مورد هرگونه اصلاح موافقتنامه و پیوست های آن موضوع مواد ۲۲ و ۲۳ موافقتنامه و اصل ۱۳۹ قانون اساسی در مورد حل و فصل اختلاف‌ها موضوع ماده ۲۴ آن الزامی است.

در مقدمه این لایحه نیز ذکر شده است: با توجه به لزوم واکنش موثر و تدریجی نسبت به تهدید فوری تغییرات آب و هوایی براساس بهترین دانش علمی موجود و با عنایت به نیازهای خاص و شرایط ویژه کشورهای عضو کنواسیون چهارچوب ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا بخصوص کشورهایی که به طور ویژه در برابر عوارض نامطلوب تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر هستند و ضرورت تامین مالی و انتقال فناوری در این زمینه وجود دارد این لایحه جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

بر همین اساس مجلس شورای اسلامی نیز با ۱۴۹ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر با تصویب لایحه موافقتنامه پاریس موافقت کرد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا