مراقب دندان‌های شیری فرزندان‌تان باشید

حذف زودهنگام دندان‌های شیری علاوه بر مشکلاتی که از نظر غذا خوردن و صحبت کردن برای کودک در پی خواهند داشت، از نظر رویش دندان‌های دائمی نیز می‌توانند مشکل‌ساز باشد.

موبنا – یک متخصص دندانپزشکی کودکان، دندان‌های شیری را راهنمای رویش دندان‌های دائمی دانست و گفت: باید تا حد امکان از حذف زود هنگام دندان‌های شیری در کودکان پیشگیری کرد.

دکتر مهسا همتی گفت: دندان‌های شیری علاوه بر نقشی که در جویدن غذا دارند، نقش مهم‌تری را در نگهداری فضای دندان‌های دائمی و هدایت جوانه دندان‌های دائمی برای رویش در موقعیت مناسب خود دارند.

همتی افزود: حذف زودهنگام دندان‌های شیری علاوه بر مشکلاتی که از نظر غذا خوردن و صحبت کردن برای کودک در پی خواهند داشت، از نظر رویش دندان‌های دائمی نیز می‌توانند مشکل‌ساز باشد.

این متخصص دندانپزشکی کودکان، رعایت رژیم غذایی مناسب در کنار بهداشت دهان و دندان را در حفظ دندان‌های شیری کودکان تا افتادن طبیعی آنها و رویش دندان‌های دائمی افراد موثر دانست و با اشاره به شیوع بالای پوسیدگی دندان در جامعه، از خانواده‌ها خواست تا به دندان‌های شیری فرزندانشان اهمیت داده و از خراب شدن زودهنگام آنها پیشگیری کنند.

همتی با بیان اینکه از رویش نخستین دندان‌های شیری باید مراقبت از آنها آغاز شود، گفت: مراقبت از دندان‌های شیری باید به طور مرتب و به صورت سه ماه یکبار انجام شود.

وی افزود: با حذف زودهنگام دندان‌های شیری به هر دلیلی، برای جلوگیری از رویش نامناسب دندان‌های دائمی باید زیر نظر دندانپزشکان نسبت به استفاده از فضای نگهدارنده‌ها اقدام شود.

این متخصص دندانپزشکی کودکان افزود: ارتودنسی دندان‌های شیری در سنین زیر شش سالگی در مواردی لازم است که نیاز به استفاده از فضای نگهدارنده‌ها وجود داشته باشد.

همتی افزود: در صورت مشاهده مشکل در روند رویش دندان‌های دائمی در سنین بعد از هفت سالگی، می‌توان از ارتودنسی ساده برای جلوگیری از رویش نامرتب دندان‌های دائمی استفاده کرد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا