میزان مجاز استفاده از قند و شکر در یک شبانه روز

به طورکلی سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از دیابت توصیه می‌کند که روزانه حداکثر پنج درصد انرژی مورد نیاز از طریق مصرف قندها تامین شود. بنابراین مقدار توصیه شده قند و شکر مصرفی از کل مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌شود، نباید بیشتر از ۲۵ گرم یا پنج قاشق مرباخوری باشد.

موبنا -متخصص بیماری‌های داخلی و غدد با اشاره به راهکارهای اساسی پیشگیری از دیابت بارداری گفت: کاهش وزن قبل از اقدام به باردار شدن در صورتی که فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی باشد، یک اصل ضروری جهت حفظ سلامت مادر و جنین به شمار می‌رود.

مهران زمان زاده در مورد راهکار پیشگیری از دیابت بارداری اظهارداشت: به طورکلی سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از دیابت توصیه می‌کند که روزانه حداکثر پنج درصد انرژی مورد نیاز از طریق مصرف قندها تامین شود. بنابراین مقدار توصیه شده قند و شکر مصرفی از کل مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌شود، نباید بیشتر از ۲۵ گرم یا پنج قاشق مرباخوری باشد.

وی افزود: کاهش وزن قبل از اقدام به باردار شدن در صورتی که فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی باشد، ترک سیگار، استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی از جمله راه‌های موثر در پیشگیری از دیابت بارداری هستند.

متخصص بیماری‌های داخلی و غدد خاطر نشان کرد: کاهش مصرف چربی و روغن در برنامه غذایی، مصرف غذاها به صورت آب‌پز، بخارپز یا کبابی تا حد امکان، خودداری از سرخ کردن زیاد غذا و ترجیحا تفت دادن آنها با مقدار کم روغن، کاهش مصرف غذاهای سرخ شده در پیشگیری از دیابت بارداری موثر است.

زمان زاده افزود: برای پیشگیری از دیابت بارداری باید از مصرف سوسیس، کالباس، خامه، سرشیر، چیپس و دیگر غذاهای چرب، خودداری کرد و توجه داشت باید مصرف چربی‌های حاوی اسیدهای چرب اشباع و ترانس از جمله روغن حیوانی، روغن نباتی جامد و نیمه جامد، کره، پیه و دنبه را به حداقل ممکن رساند.

 منبع: فارس 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا