۲ کشته در تصادف خودروهای زائران اربعین در جاده ایلام

رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: شدت این سانحه رانندگی به حدی بود که ۲ نفر از سرنشینان ۲ خودرو جان خود را از دست دادند و پنج نفر نیز مجروح شده اند که برای مداوا به مراکز درمانی شهرهای ایلام و مهران منتقل شدند.

موبنا – رئیس پلیس راه ایلام از وقوع تصادف زنجیره ای میان چند دستگاه خودروی زائران اربعین در جاده ایلام به مهران خبر داد و گفت: این تصادف ۲ کشته بر جا گذاشت.

سرهنگ محسن ناصری روز شنبه اظهار کرد: بامداد امروز یک دستگاه سواری پژو پارس با یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محدوده روستای گلان در ۲۵ کیلومتری شهر مهران برخورد کرد که با توجه به حجم ترددها، سه دستگاه خودرو دیگر نیز با این خودروها برخورد کردند.

وی افزود: علت بروز این حادثه ناگوار رانندگی انحراف به چپ خودرو پژو پارس و عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی راننده آن از سوی کارشناسان پلیس راه اعلام شده است.

رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: شدت این سانحه رانندگی به حدی بود که ۲ نفر از سرنشینان ۲ خودرو جان خود را از دست دادند و پنج نفر نیز مجروح شده اند که برای مداوا به مراکز درمانی شهرهای ایلام و مهران منتقل شدند.

سرهنگ ناصری حجم ترافیک در جاده های مواصلاتی منتهی به مرز مهران را سنگین ولی روان اعلام کرد و یادآور شد: مهمترین عوامل بروز سوانح رانندگی در این استان تجاوز به چپ، سبقت غیر مجاز و تخطی از سرعت مطمئنه است که در این ایام با توجه به افزایش ترددها و عدم آشنایی رانندگان غیر بومی با وضعیت جاده های استان، خستگی و خواب آلودگی احتمال تصادف ها بویژه واژگونی خودرو را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: جاده های ارتباطی این استان ۲ طرفه و کوهستانی هستند و می توانند مستعد بروز حادثه باشند و امیدواریم در سایه رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان و بویژه زائران اربعین حسینی دیگر شاهد وقوع این حوادث دلخراش نبوده و در مقایسه با سال گذشته کاهش قابل توجه بروز سوانح رانندگی در جاده های استان را شاهد باشیم.

به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از ۲ میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند.

مسئولان سازمان حج و زیارت اعلام کردند، تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از طریق سامانه سماح برای دریافت ویزای عراق ثبت نام کرده اند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا