پیکر توران میرهادی تشییع و به خاک سپرده شد

پیکر بانو توران میرهادی پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان و از بنیانگذاران شورای شورای کتاب کودک، صبح امروز- جمعه – از محوطه خانه هنرمندان ایران تشییع شد و در آستان مقدس حضرت امام زاده عبدالله (ع) در شهر ری به خاک سپرده شد.

موبنا – در این مراسم که با حضور چهره های سرشناسی چون استاد دکتر مهدی محقق، ادیب برجسته و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ دکتر نوش آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک و از چهره های برجسته ی فرهنگ و ادب، هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده نامدار ادبیات کودک و نوجوان، حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه ی اطلاعات و احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران برگزار شد، شمار بسیاری از دوستداران فرهنگ و ادب و علاقه مندان روانشاد توران پیرهادی حضور یافته بودند تا برای آخرین بار با این بانوی نجیب ادبیات ایران وداع کنند.

در این مراسم، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره این بانوی درگذشته ادبیات ایران گفت: صفای باطن توران میرهادی و دغدغه‌یی که برای کودکان داشت، رفتار معصومانه ی کودکانه یی را در وجود او بازتاب می‌داد. بسیاری از کسانی که در این جمع هستند، افتخارشان همکاری با میرهادی است. او در سال‌های دور به یاد برادر بزرگش [فرهاد میرهادی] بنیاد آموزشی فرهاد را بنا نهاد.

وی به تدوین فرهنگ نامه کودکان و نوجوانان به سرپرستی توران میرهادی اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از کارهای ماندگار وی در حوزه ی فرهنگ‌ نامه ‌نویسی برای کودکان و نوجوانان بود؛ هرچند او نتیجه ی نهایی این کار را ندید، اما بنیاد استواری گذاشت که از کودکان گرفته تا متخصصان، از آن بهره می‌برند.

مسجدجامعی ادامه داد: توران میرهادی با همه ی روح معصومانه و حس کودکانه‌یی که در رفتار و فضای باطنش داشت، اکنون در میان ما نیست، اما نه تنها خوبی هایش، که خاطره های بزرگی نیز از او مانده است؛ خاطره ها و تجربه های بزرگ او که راه‌های نرفته را رفت و رازهای ناگشوده را گشود و بارِ سنگینی را بر دوش همه ی آنان که دلسوز آموزش‌وپرورش، تعلیم و تربیت و کودکان و نوجوانان این سرزمین هستند، گذاشت، بنیابراین باید هر روز یادگارهایش تجدید شود.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا