زنان و جنگ جهانی اول

موبنا -یک قرن قبل جنگ جهانی باعث شد حدود ۶۵ میلیون مرد خانه‌های خود را ترک کنند و به میدان‌های نبرد بروند، میلیون‌ها زن برای گذران زندگی به سختی کار کنند و فرزندان نبود والدین را به خوبی بفهمند. از بریتانیا گرفته تا بوسنی و از هند تا آفریقا، زنان به تنهایی عهده‌دار زندگی شدند …

موبنا -یک قرن قبل جنگ جهانی باعث شد حدود ۶۵ میلیون مرد خانه‌های خود را ترک کنند و به میدان‌های نبرد بروند، میلیون‌ها زن برای گذران زندگی به سختی کار کنند و فرزندان نبود والدین را به خوبی بفهمند. از بریتانیا گرفته تا بوسنی و از هند تا آفریقا، زنان به تنهایی عهده‌دار زندگی شدند و همه مسؤولیت‌ها را پذیرفتند. در ابتدای جنگ حدود ۱۷۰ هزار زن بریتانیایی در کارخانه مهمات‌سازی کار می‌کردند که این رقم در سال ۱۹۱۸ میلادی به بیش از ۶۰۰ هزار نفر رسیده بود و البته اتفاق مذکور در کشورهای مختلف به همین شکل دنبال می‌شد.

در اینجا تصویر زنان توانا در زمان جنگ جهانی اول آورده شده است.

IF

«لورِتا پرفکتوس» عضو مرکز پشتیبانی نیروی دریایی آمریکا در مارس ۱۹۱۷، به عنوان نخستین زن فعال ارتش آمریکا که شغلی غیر از پرستاری داشت.


2

زنان در حال کار کردن در کارخانه مهمات‌سازی Gray & Davis Co در شهر کمبریج. این زنان در شرایط بسیار سخت کار می‌کردند و فضای شغلی آنها بسیار خطرناک بود. به عنوان مثال در همان سال‌ها انفجار کارخانه مهمات‌سازی Barnbow در شهر لیدز انگلستان باعث شد ۳۵ نفر جان خود را از دست بدهند.


IF

یک زن کارگر در ایستگاه قطار Marylebone لندن. زنان هم به نوبه خود با مشاغلی که دارند، در پیشبرد جنگ بسیار تاثیرگذار هستند.


4

یک زن روسی در هنگ پروپاگاندا در شهر پِتروگراد (که هم‌اکنون این شهر با نام سنت پترزبورگ شناخته می‌شود) در مقابل چادر خود در حال استراحت است.


IF

«ماریا بوچکاروا» که با نام مستعار «یاشکا» شناخته می‌شد، یکی از سربازان روسی در سال ۱۹۱۷ بود که نخستین گردان زنان روسیه را راه‌اندازی کرد.


6

گروه Hello Girls در حال کار کردن. ارتش آمریکا بیش از ۴۰۰ زن را به عنوان اپراتورهای تلفن خود تعلیم داده بود تا در کشورهای فرانسه و انگلستان، برای مرکز Army Signal وابسته به ارتش فعالیت کنند.


«گرِیس بَنکر» پس از دریافت «مدال عالی خدمات» به عنوان رئیس اپراتورهای سازمان Army Signal ارتش آمریکا.


8

زنان آتشنشان در حال نصب پله فرار مخصوص آتش‌سوزی در بریتانیا.


9

«لِنا هیگبی» با اصلیت کانادایی به عنوان پرستار ارتش آمریکا، که در جنگ جهانی اوی سرپرسی سازمان پرستاران نیروی دریایی آمریکا را برعهده داشت.


45

پرستاران در حال پانسمان زخم‌های سربازان در فرانسه، در سال ۱۹۱۵ میلادی.

 منبع: مجله تصویری سلاح

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا