دیدار معاون وزیر خارجه دانمارک با معاون ظریف

خانم «ویسبورگ» معاون وزیر خارجه دانمارک که جهت مشورت‌های سیاسی به تهران سفر کرده است، با «تخت روانچی» معاون اروپا – آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان ملاقات کرد.

موبنا – در این ملاقات، معاون وزیر خارجه دانمارک پس از ابراز همدردی و تسلیت به مناسبت جان باختن شماری از ایرانیان در حادثه تروریستی سامرا، با اشاره به مناسبات نزدیک تهران – کپنهاگ، بر علاقه مندی این کشور به توسعه هر چه بیشتر همکاری ها با ج.ا.ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی تاکید و ابراز امیدواری کرد که وزیر خارجه کشورمان در آینده ای نزدیک از کپهناگ دیدار کند.

وی همچنین از معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه دعوت کرد که جهت برگزاری دور بعد مشورت های سیاسی بین دو کشور، به دانمارک سفر کند.

«تخت روانچی» معاون اروپا- آمریکای وزارتخارجه کشورمان نیز با اشاره به اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها با کشورهای اروپایی از جمله دانمارک، بر لزوم رفع مشکلات در زمینه های بانکی تاکید کرد.

وی به وجود زمینه های لازم برای همکاری های مشترک در حوزه فنآوری های عالی از جمله نانوتکنولوژی نیز اشاره کرد که مورد استقبال همتای دانمارکی قرار گرفت.

 منبع: ایلنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا