رییس کمیته امداد: ایرانی‌ها امسال ۱۰۸ میلیارد تومان زکات دادند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ایرانی‌ها ۱۰۸ میلیارد تومان در ۷ ماهه نخست امسال زکات پرداخت کرده‌اند.

موبنا – به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۰۸ میلیارد تومان زکات واجب در ۷ ماهه نخست امسال جمع آوری شده است، گفت: ۸۵ میلیارد تومان از این مبلغ معادل ۷۱ درصد زکات پرداختی به نیازمندان و محرومان پرداخت شده و مبلغ ۲۳ میلیارد تومان آن معادل ۲۹ درصد به پروژه های عام المنفعه در سطح روستاها و مناطق محروم اختصاص پیدا کرده است.

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد ۷ ماهه نخست امسال شورای مرکزی زکات کشور افزود : تعداد ۵ هزار نفر از طلاب و مبلغین حوزه های علمیه برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی زکات به تمام مناطق محروم کشور اعزام شده اند و در شرایط کنونی فرهنگ انفاق و نیکوکاری در سطح جامعه برای پرداخت زکات به فقرا نسبت به گذشته ترویج بیشتری پیدا کرده است.

فتاح به موانع رشد مطلوب پرداخت زکات از جمله خشکسالی در بعضی از مناطق استان های کشور ، تعدد مراکز جمع آوری زکات ، عدم پرداخت به موقع وجه محصولات کشاورزی خریداری شده به کشاورزان ، پرداخت مستقیم زکات از سوی مودیان و بدون گردش مالی در دبیرخانه زکات ، اشاره کرد و افزود : نقش پذیری اعضای قانونی شورای مرکزی زکات که شامل سایر دستگاه های اجرایی کشور است باید تقویت شود و همه دستگاه های ذیربط در قانون اساسی ، اهتمام کافی را نسبت به این فریضه واجب الهی که مورد تاکید قرآن کریم است داشته باشند.

وی یادآور شد: تقسیم استان های کشور به ۶ منطقه که از لحاظ آداب و رسوم و موقعیت جغرافیایی در یک شرایط قرار دارند در جلسات تخصصی در ۴ منطقه کشور تاکنون انجام شده و دستاوردهای خوبی را به همراه داشته است.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: تشکیل کمیته تخصصی زکات ، انعقاد تفاهم نامه با سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور برای بهره مندی از ظرفیت این افراد ، برگزاری جلسه تخصصی با مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی مستقر در قم ، برگزاری نشست با معاون فرهنگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، جلسه تخصصی با پژوهشکده حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مستقر در قم از جمله اقدامات به عمل آمده برای جذب حداکثری زکات در سطح کشور است.

کمیته امداد امام خمینی ( ره ) بر اساس حکم مقام معظم رهبری متولی جمع آوری زکات در سطح کشور و توزیع عادلانه آن در بین فقرا و نیازمندان جامعه است.

 منبع: ایلنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا