مصر نفت امارات و روسیه را جایگزین نفت عربستان کرد

قاهره به دنبال وقفه دو ماه صدور نفت و فرآورده های نفتی از سوی شرکت ‘آرامکو’ عربستان به مصر، برای تامین مایحتاج خود به روسیه و امارات روی آورده است.

موبنا – خبرگزاری ‘اسپوتنیک’ روسیه روز سه شنبه به نقل از یک مقام دولتی مصر نوشت: ‘طارق الملا’ وزیر نفت مصر در سفر کنونی خود به ابوظبی با دو شرکت نفتی در امارات به منظور صدور نفت به مصر، قرارداد بسته است .

اسپوتنیک فاش کرد: دو شرکت اماراتی بخشی از فرآورده های نفتی تولید خود را به مصر صادر خواهند کرد. علاوه بر آن برای تامین مایحتاج مواد نفتی مصر در آینده قرار است، چند محموله نفتی از عراق رهسپار آن کشور شود.

مقام مزبور افزود: وزیر نفت مصر ظرف چند هفته آینده به منظور انعقاد قرارداد فروش نفت روسیه به مصر، رهسپار مسکو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تماس هایی میان دو طرف در جریان است تا روسیه اقدام به صدور مواد نفتی به مصر کند و این معامله بر اساس ‘روبل’ واحد پول روسیه انجام خواهد گرفت.

وی فاش کرد: یک هیات بلندپایه نفتی عراق نیز به منظور دستیابی به توافق در خصوص صدور نفت به مصر و انتقال تجارب این کشور به شرکت های عراقی به زودی رهسپار قاهره خواهد شد.

به دنبال بروز اختلاف سیاسی بین مصر و عربستان درباره مسایل منطقه ای، ریاض با زیر پا گذاشتن قرارداد نفتی با قاهره، صدور نفت و فرآورده های نفتی به مصر را متوقف کرده است .

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا