کریمی قدوسی: مذاکره ایران با آمریکا در موضوع جیسون رضائیان از موضع قدرت بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات ایران با آمریکا در موضوع جیسون رضائیان از موضع قدرت بود.

موبنا – جواد کریمی قدوسی امشب در نشست واکاوی نتیجه اعتماد به آمریکا در برجام در جمع دانشجویان با اشاره به وظیفه نمایندگان در برابر ملت و کشور اظهار کرد: باید از حقانیت کشور و قانون اساسی دفاع کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به چند سخن تاریخ‌ساز امام خمینی(ره) در مورد استکبارستیزی، اضافه کرد: اگر این انقلاب سرآغاز انقلاب جهانی و اعتلای کلمه عدالت و فضیلت‌های انسانی است باید استکبارستیزی را در اولویت برنامه‌ها قرار دهد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه تاکنون از خرداد ۴۲ بیش از ۳۰۰ هزار شهید دادیم، متذکر شد: این همه مردم جان خود را گذاشتند تا ملت و کشور در اوج عظمت و آرامش باشد.

این نماینده مجلس به وضعیت کشورهای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: بدترین وضعیت از آن این کشورها است که نمونه آن آواره شدن بخش زیادی از مردم سوریه و همچنین عراق و یمن است.

کریمی قدوسی تأکید کرد: ایران به دنبال تحقق فرمایشات امام راحل است که معتقد بود ایران اسلامی تلافی خواهد کرد و تا نابودی همه دشمنان اسلام از پای نخواهد نشست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی اکنون امن‌ترین بلاد اسلامی است، تصریح کرد: این امنیت توسط ایران در همه کشورهای مسلمان منطقه نهادینه خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و با بیان بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان تصریح کرد: بعد از برجام محدودیت‌های زیادی برای کشور توسط آمریکایی‌‌ها اعمال شد، در حالی که قرار نبود چنین شود.

کریمی قدوسی توضیح داد: در یکی از این بندها شهروندان ۳۸ کشوری که قصد حضور در آمریکا را دارند اگر در پاسپورت آنها مهر سفر به ایران خورده باشد حق سفر به آمریکا ندارند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران دستبرد زدند و همچنان پولی که از فروش نفت قبل از برجام دریافت می‌کردیم به همان طریق وارد کشور می‌کردیم.

وی تبیین کرد: ما مخالف مذاکره نبوده‌ایم و اعتقاد داریم این داستان باید با مذاکره حل شود، اما اصولی در مذاکره با آمریکا وجود دارد که اگر رعایت شود وضعیت کنونی را نخواهیم داشت.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه مذاکره کردن با دشمن مطلقأ حرام نیست، تشریح کرد: دولت قبل هم با آمریکایی‌ها به صورت مشروط مذاکره کرد و از خطوط قرمز عبور نکرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اگر با موضع نرم به مذاکره برویم، باید کت خود را هم روی میز بگذاریم و بیرون بیاییم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: آمریکایی‌ها در منطقه به گل فرو رفته بودند و ته دلشان راضی بود که باج بدهند و دیدیم که در جریان دستگیری جیسون رضائیان پیغام دادند و همه چیز را پذیرفتند.

کریمی قدوسی افزود: ۲۰ نفر زندانی در آمریکا داشتیم که زندانی‌ها را آزاد کردند و همچنین ۱۷ نفر را که تحت تعقیب بودند منع تعقیب آن‌ها صادر شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیش از انقلاب ۲۰۰ میلیون دلار از آمریکایی‌ها طلب داشتیم که یک روز قبل از آزادی جیسون رضائیان با سود آن و با هواپیما پول را به ایران آوردند و تحویل مأموران ما دادند و بانک سپه را از تحریم خارج کردند.

وی با بیان اینکه در این قضیه از موضع اقتدار با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم، بیان کرد: حرف ما در برجام این بود که مذاکره را بهتر انجام دهیم تا امروز نیاز نباشد به اروپایی‌ها رو بزنیم که از آمریکایی‌ها بخواهند به وظیفه‌اش در برجام عمل کند.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا