اسپانیا تحت‌تاثیر «یک رویاپرداز از ایران»

زهرا صبری از استقبال مردم شهر «تولوسا» از نمایشگاه عروسک‌های «یک رویا پرداز از ایران» در مراسم افتتاحیه خبر داد.

موبنا – این کارگردان تئاتر که این روزها برای افتتاح نمایشگاه عروسک‌های شش نمایش‌اش در شهر «تولوسا» اسپانیا به سر می‌برد در گفت‌وگویی بیان کرد: در این نمایشگاه عروسک‌های شش نمایش من به نمایش در آمده اند. تعداد عروسک‌های هر کار مختلف است. بیشترین تعداد عروسک‌ها در این نمایشگاه متعلق به نمایش «خانه برناردآلبا» است که ۵۰ عروسک را شامل می‌شود. از نمایش «ننه دلاور» ۲۰ الی ۳۰ عروسک به نمایش و از نمایش «زمین و چرخ» ۱۰ الی ۱۲ عروسک در نمایشگاه قرار گرفته‌اند.

وی استقبال مردم از افتتاحیه نمایشگاه را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: در افتتاحیه تعدادی از مقامات شهر تولوسا به همراه مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ، مهرداد رایانی و علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا حضور داشتند. در ابتدای مراسم یکی از مقامات این شهر سخنرانی کرد و پس از آن نیز ایدویا ، مدیر موزه توپیک به ایراد سخن پرداخت.

به گفته صبری مدیر موزه توپیک در افتتاحیه از این که چند سال قبل در همین مکان اجرای زهرا صبری را دیده است و خیلی تلاش کرده تا عروسک‌های این هنرمند را به اسپانیا بیاورد، صحبت کرده است.

این هنرمند با اشاره به سخنرانی مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی و علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا ادامه داد: پس از سال‌ها که فعالیت بین‌المللی من آغاز شده ، جوایز از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی دارم و اجرای نمایش در کشورهای مختلف داشته‌ام برای اولین‌بار بود که یک مدیر تئاتر مسافت طولانی را برای همراهی در افتتاحیه نمایشگاه طی کرد،به گروه احترام گذاشت و در این رویداد همراهمان بود، اتفاق خوبی برای من و گروهم بود.

وی ادامه داد: در افتتاحیه صحبت کوتاهی داشتم و در آن گفتم که این نمایشگاه حاصل حداقل سه سال تلاش پیگیر من و ایدویا است. ما دو نفر با شرایط سختی کار کردیم زیرا عزیزترین کس در زندگی‌مان بیمار هستند. هر دو ما مادران بیمار داریم و این مسئله کمی نیست. باید قدر بدانیم کسانی را که مهیا کردند تا به اینجا برسیم، از همپاهایی که در منزل هستند و از عزیزانمان نگهداری می‌کنند تا ما بازگردیم قدردانی کردم. توضیحی نیز درباره شیوه کارم،جوایزی که گرفته‌ام و عروسک‌ها دادم.

صبری یادآور شد: این نمایشگاه به مادرم که با ارزشترین چیز در زندگی‌ام بوده و هست تقدیم شده است.

وی با بیان این که اجرای تئاتر در این شهر ندارم گفت: با دعوت میگوئل که اکنون به رحمت خدا رفته است حدود پنج سال قبل اینجا اجرا داشتیم. نمایش «زمین وچرخ» دواجرا داشت و از آن موقع ارتباط من با موزه توپیک شروع شده است.

زهرا صبری درباره برنامه‌های دیگری که برای این نمایشگاه عروسک‌های نمایشی دارد تصریح کرد: این نمایشگاه با عروسک‌های من شش ماه دایر خواهد بود، صحبت‌هایی با پرتقال و نیس فرانسه شده تا این نمایشگاه در آنجا نیز برپا شود باید دید که نتیجه صحبت‌ها چه می‌شود.

وی با بیان این که سه روز پرکار داشته‌اند تا نمایشگاه برپا شود از همراهانش در این سفر رضا مهدی‌زاده ، رضا موسوی و فاطمه عباسی و دیگر اعضا گروه و منیر مولوی زاده، زهرا جواهری و رضا بهرامی تشکر کرده و افزود: استقبال از نمایشگاه خیلی خوب بود و من خدا را شاکرم که عروسک‌ها مورد توجه قرار گرفته است، بسیاری از بازدیدکنندگان از من تشکر می‌کردند که عروسک‌هایم را به نمایش گذاشته‌ام و از آنها عکس می‌گرفتند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا